Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Jest umowa na tory na Rakowieckiej. Budowa ruszy za 5 miesięcy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
12-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z Balzolą i Lantanią na budowę ok. 1 km torowiska tramwajowego w ul. Rakowieckiej między Puławską a al. Niepodległości. To część tzw. tramwaju do Wilanowa. Przy okazji swoje oblicze zmieni sama ulica, która stanie się bardziej kameralna – jak na wcześniejszym odcinku. Budowa rozpocznie się po sporządzeniu projektów wykonawczych, na co Balzola będzie miała pięć miesięcy.

Przedmiotem umowy jest budowa torowiska tramwajowego w ul. Rakowieckiej wraz z budową węzła rozjazdowego u zbiegu z al. Niepodległości i przebudową torowiska do ul. Opoczyńskiej. W sumie długość nowego odcinka torów wynosi ok. 900 m.

Torowisko poprowadzone zostanie po północnej stronie Rakowieckiej, w miejscu istniejącej jezdni. To wymusi zmianę przekroju ulicy, która ma obecnie po dwa pasy ruchu w każdą ze stron. Teraz kierowcy będą mieli do dyspozycji 6-metrową jezdnię po jednym pasie – ulica nabierze kameralnego charakteru, jak na jej zachodnim odcinku między al. Niepodległości a św. Boboli. W sumie powstaną cztery perony tramwajowe (dwa przy węzłach i jeden zespół przystankowy z dwoma peronami po trasie – przy Wiśniowej). Zmodernizowana zostanie też podstacja przy Wiśniowej.

Torowisko będzie miało częściowo zieloną zabudowę. Przewidziano ok. 500 m zielonych torów z rozchodnikiem. To już standard przy stołecznych inwestycjach tramwajowych – obecnie Warszawa posiada ponad 31 km zielonych torów. Zaplanowano też posadzenie 39 dużych drzew w tzw. standardzie warszawskim – to jest o wysokości 5 m i obwodzie pnia wynoszącym 25 cm.

Budowa nie spowoduje utrudnień w ruchu tramwajów na ul. Puławskiej. Wybudowano tutaj już rozjazdy – do wykonania pozostało połączenie z ul. Rakowiecką. To niestety jednak spowoduje kolejne ograniczenia w ruchu kołowym na Puławskiej – tym razem na jezdni zachodniej.

Koszt inwestycji to 63,8 mln zł netto (78,6 mln zł brutto). W sumie na realizację całego kontraktu przeznaczono 22 miesięcy. Zanim jednak ruszą prace, wykonawca będzie musiał przygotować projekty wykonawcze na bazie przekazanych projektów budowlanych i pozyskanej decyzji ZRID – zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Przeznaczono na ten etap pięć miesięcy, co oznacza, że roboty powinny wystartować w marcu. Całość powinna być gotowa latem 2025 r.

Inwestycja jest częścią fazowanej budowy tramwaju do Wilanowa. Dzięki temu mieszkańcy uzyskają też dojazd do SGH i stacji metra Pole Mokotowskie. Czas przejazdu z Dolnej ma wynieść mniej niż 10 minut. Docelowo, po realizacji dalszych odcinków, w tym przez Pole Mokotowskie, powstanie obwodowe połączenie z Ochotą i Dw. Zachodnim.

Co ciekawe, tramwaje jeździły już tym odcinkiem Rakowieckiej. Torowisko istniało tu w latach 1927-1967. Kursowało nim pięć linii.




Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie projektują kraniec na Stawkach dla tramwajów z Wilanowa

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie projektują kraniec na Stawkach dla tramwajów z Wilanowa

Witold Urbanowicz 05 października 2023

Warszawa: Rusza budowa tramwaju na Stegny

Przestrzeń

Warszawa: Rusza budowa tramwaju na Stegny

Redakcja/inf. pras. 04 października 2023

Warszawa: Przybywa zielonych torowisk [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Przybywa zielonych torowisk [schematy]

Redakcja/inf. pras. 04 października 2023

Zobacz również:

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę torowiska na Rakowieckiej

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie projektują kraniec na Stawkach dla tramwajów z Wilanowa

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie projektują kraniec na Stawkach dla tramwajów z Wilanowa

Witold Urbanowicz 05 października 2023

Warszawa: Rusza budowa tramwaju na Stegny

Przestrzeń

Warszawa: Rusza budowa tramwaju na Stegny

Redakcja/inf. pras. 04 października 2023

Warszawa: Przybywa zielonych torowisk [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Przybywa zielonych torowisk [schematy]

Redakcja/inf. pras. 04 października 2023

Zobacz również:

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę torowiska na Rakowieckiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5