Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Patryk Jaki chce zbudować Dubaj nad Wisłą. Za 30 lat

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-09-10 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Patryk Jaki chce zbudować Dubaj nad Wisłą. Za 30 lat
źródło: Dzielnica Przyszłość/FB
Warszawa. Patryk Jaki chce zbudować Dubaj nad Wisłą. Za 30 lat
Warszawa. Patryk Jaki chce zbudować Dubaj nad Wisłą. Za 30 lat
Warszawa. Patryk Jaki chce zbudować Dubaj nad Wisłą. Za 30 lat
Warszawa. Patryk Jaki chce zbudować Dubaj nad Wisłą. Za 30 lat
– Zaprosimy najlepszych urbanistów, architektów z całego świata. Wszystko jest możliwe, sky is the limit! – przekonywał w ten weekend ze sceny teatru Palladium kandydat na prezydenta Warszawy Patryk Jaki, proponując budowę na obu brzegach Wisły, na całej długości w granicach miasta, nowej dzielnicy biznesowo–mieszkaniowo–przemysłowo–rekreacyjnej, z licznymi terenami zielonymi. Rzecz jasna, jeśli wygra wybory.

Wizja Patryka Jakiego może się kojarzyć z rysunkami pod tytułem „Świat za sto lat”, bo póki co widać ją tylko na wizualizacjach i interaktywnym filmie opublikowanym na profilu facebookowym. Horyzont czasowy jest nieco bliższy, bo do końca przyszłego roku kandydat zapowiedział projektowanie i tworzenie planów finansowych, do 2025 r. ma potrwać nieokreślony pilotaż w rejonie Portu Czerniakowskiego i mostu Grota, a sama dzielnica ma powstać w ciągu 30 lat.

„Dzielnica Przyszłość” to według słów kandydata Zjednoczonej Prawicy futurystyczny projekt zagospodarowania obu brzegów Wisły w granicach Warszawy, przez stworzenie tam osobnej dzielnicy. Jaki chce na potrzeby tego projektu zmienić statut miasta stołecznego Warszawy i granice istniejących dzielnic. Nad Wisłą biznes byłby zwolniony z podatku od nieruchomości, ZUS–u przez 24 miesiące i korzystałby z szeregu ulg.

Dzielnica biznesowo–mieszkaniowo–przemysłowo–rekreacyjno–zielona

Nowa dzielnica pełniłaby funkcję przede wszystkim biznesową (ale nikt nawet nie pomyśli, by nazywać ją „Mordorem” – zaznaczał Jaki), ale też znajdą się tam, zgodnie z jego wizją, mieszkania i tereny rekreacyjne. Kandydat zaznaczył, że chce, by stała się „zielonymi płucami” Warszawy, przy czym szybko wytknięto mu, że dla tego celu chce zaorać znajdujące się dziś na prawym brzegu rzeki tereny rekreacyjne, objęte programem Natura 2000. Jaki chce zachować obszary objęte programem, między biurowcami.

Co ma się znaleźć w „Dzielnicy Przyszłość”? Ekologiczne, szklane, samowystarczalne energetycznie biurowce z najniższymi podatkami w Europie, apartamentowce, innowacyjne laboratoria, amfiteatr, marina dla jachtów, otwarte baseny, priorytet dla pojazdów elektrycznych i infrastruktura do ich ładowania, całkowicie automatyczne sterowanie ruchem (nie uściślił, co ma na myśli) w tym informowanie kierowców o wolnych miejscach parkingowych. „Niedaleko rezerwatów będą autonomiczne budynki, zamiast postpeerelowskiej zabudowy na Żeraniu czy w rejonie Mostu Grota, w Porcie Czerniakowskim...” – cytuje Jakiego „Gazeta Wyborcza”.

Ciekawostką są wodne taksówki, które mają obsługiwać dzielnicę. Jakiemu również spodobały się zabudowane w ostatnich latach (i wciąż rozbudowywane) Bulwary Wiślane, nazwał je jednak projektem w wersji mini. Nie wspomniał o planowanym przez władze stolicy moście pieszo–rowerowym przez Wisłę na wysokości ulic Okrzei i Karowej.

Koszt nieznany

Kandydat nie wspomniał, nawet w przybliżeniu, ile miałyby kosztować jego pomysły, jak miałoby być finansowane funkcjonowanie dzielnicy, a także czy jej rozbudowa uderzy w inne jego inwestycyjne wizje, na które pójdzie dużo pieniędzy, choćby dwie linie metra, które Jaki chce zbudować w 10 lat.

– Nie bójmy się nowoczesnych projektów, nie bójmy się Smart City. Albo wizja, albo Warszawa z taśmą klejącą – mówił w poniedziałek na konferencji prasowej Jaki.



VII Kongres Kolejowy


Już od siedmiu lat przewoźnicy, organizatorzy transportu zbiorowego, politycy, producenci rozwiązań, a także naukowcy i eksperci spotykają się na Kongresie Transportu Publicznego, który organizowany jest przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR i portal TransportPubliczny.pl. W tym roku spotykamy się w Warszawie w dniach 11-12 października w znanych naszym stałym uczestnikom wnętrzach Centrum Nauki Kopernik.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongrestransportupublicznego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Nowe plany miejscowe ułatwią rewitalizację

Przestrzeń

Łódź: Nowe plany miejscowe ułatwią rewitalizację

Roman Czubiński 06 lutego 2018

Warszawa: Tunelowa zmieni swój charakter. Dworzec pozostanie

Przestrzeń

Warszawa: Tunelowa zmieni swój charakter. Dworzec pozostanie

Martyn Janduła 01 marca 2016

Rozlewająca się Warszawa. Czy ktoś nad tym panuje?

Przestrzeń

Rozlewająca się Warszawa. Czy ktoś nad tym panuje?

Włodzimierz Winek 29 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS