Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Dwie firmy z apetytem na pl. Narutowicza

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2017-06-08 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Dwie firmy z apetytem na pl. Narutowicza
rys. DAWOS i LUWE Architekci
Małe zainteresowanie w stołecznym przetargu na zaprojektowanie przebudowy pl. Narutowicza. Tylko dwie firmy zgłosiły swój udział w postępowaniu, które Warszawa wyceniła na 1,5 mln zł. Zgodnie z przyjętą do realizacji wizją jezdnia Grójeckiej zostanie wyprostowana i odchudzona, zniknie też wielotorowa pętla tramwajowa.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych prowadzi przetarg na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz uzyskanie decyzji niezbędnych dla przebudowy placu Narutowicza. Przyjęty do realizacji wariant zakłada wyprostowanie jezdni w kierunku centrum, równolegle do torowiska tramwajowego. Obie jezdnie zostaną odchudzone do dwóch pasów w każdą ze stron. W miejscu dawnej jedni powstanie półkolisty plac.

Ponadto zlikwidowana zostanie wielka pętla tramwajowa, a nowy układ skutkować będzie ulokowaniem przystanków tramwajowych po południowej stronie placu, przy ulicy Barskiej. Przewidziano również dodatkowy tor do skrętu od strony Okęcia w Filtrową oraz rozjazdy umożliwiające przejazd z Filtrowej w Grójecką w stronę pl. Zawiszy (i odwrotnie). Przewidziano też realizację pętli technicznej dla pojazdów zabytkowych.

Składanie ofert trwało do 8 czerwca, tymczasem zainteresowanie zamówieniem wyraziły wyłącznie dwie firmy. Ich oferty zmieściły się w przygotowanym budżecie, który wyniósł 1,5 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyła niemiecka firma projektowa Schűßler-Plan Ingenieurgesellschaft, która chce za projekt 1,16 mln zł brutto. Firma z Gdańska – Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego – wyceniła swoje prace drożej, bo na 1,45 mln zł brutto.

O wyborze zadecyduje nie tylko cena (60%), lecz również doświadczenie projektanta branży drogowej (40%). Na realizację przeznaczono 15 miesięcy od momentu podpisania umowy. Szerzej o inwestycji pisaliśmy tutaj.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Sezonowy powrót „pasażera”

Komunikacja

Sezonowy powrót „pasażera”

Rafał Jasiński 09 czerwca 2017

Polska na liście finałowych tras Hyperloopa

Mobilność

Polska na liście finałowych tras Hyperloopa

Martyn Janduła 09 czerwca 2017

Warszawa: Więcej skrzyżowań w systemie zarządzania ruchem

Mobilność

Warszawa: Więcej skrzyżowań w systemie zarządzania ruchem

inf. prasowa 07 czerwca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5