Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa: 0,5 mln zł rocznie na media narodowe zamiast na drogi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Warszawa: 0,5 mln zł rocznie na media narodowe zamiast na drogi
fot. ZDM Warszawa
Zapowiedź obowiązkowej opłaty audiowizualnej na media narodowe wzbudza sporo kontrowersji wśród samorządowców. Zgodnie z obecnie brzmiącymi propozycjami składka będzie płacona od każdego licznika prądu. – Biorąc pod uwagę sygnalizacje na skrzyżowaniach, latarnie, kamery monitoringu, tramwaje czy metro m.st. Warszawa będzie zmuszone do ponoszenia opłaty audiowizualnej od każdego licznika, zamontowanego w tych miejscach. A jako żywo nie mamy tam ani telewizorów ani odbiorników radiowych. Problem w wymiarze finansowym nie jest błahy, bo to około 1 mln zł rocznie – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. Połowę tej kwoty zapłaci wyłącznie Zarząd Dróg Miejskich.

Perspektywa wdrożenia opłaty audiowizualnej, która zastąpić ma niedoskonały abonament radiowo-telewizyjny, wzbudza sporo kontrowersji. Zgodnie z propozycjami procedowanymi teraz w Sejmie obowiązkowe składki płacone mają być od każdego punktu poboru energii. Jej wysokość ustalono na razie na 15 zł miesięcznie.

Regulacje te nie podobają się samorządom. Jak zauważa Jacek Wojciechowicz, prezydent Warszawy, problem wiąże się z definicją punktu poboru energii i licznika prądu. Miasto będzie musiało ponosić opłatę audiowizualną od szeregu punktów zasilających sygnalizacje na skrzyżowaniach, latarnie, kamery monitoringu, tramwaje czy metro.  – A jako żywo nie mamy tam ani telewizorów ani odbiorników radiowych. Problem w wymiarze finansowym nie jest błahy, bo to około 1 mln. zł rocznie – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

Wojciechowicz skierował do Marka Kuchcińskiego, marszałka Sejmu, list z obiekcjami. „Szczegółowa analiza zapisów doprowadziła mnie do konstatacji, że to szeroko rozumiany samorząd terytorialny, w tym m.st. Warszawa, będzie głównym płatnkiem składki audiowizualnej” – pisze wiceprezydent stolicy.

Przykładowo Zarząd Dróg Miejskich posiada blisko 2 tys. punktów poboru prądu zasilających oświetlenie uliczne, ponad 320 punktów odpowiedzialnych za sygnalizacje oraz kilkaset innych liczników przy innych obiektach (windy, przepompownie). Jak wylicza Wojciechowicz, rocznie ZDM zapłaci ok. 0,5 mln zł – taką kwotę władze Warszawy przeznaczały na poprawę bezpieczeństwa na drogach (oświetlanie i doświetlanie przejść, progi zwalniające i azyle przy przejściach).

Poza ZDM-em są inne spółki komunalne, jak Tramwaje Warszawskie czy Metro Warszawskie. „Biorąc pod uwagę wysokość składki (…) łączna wartość składki płacona przez jednostki podległe Prezydentowi m.st. Warszawa od infrastruktury drogowo-torowej może sięgać nawet 100 tys. zł miesięcznie” – pisze wiceprezydent.

Według ostatnich doniesień wprowadzenie obowiązkowej składki audiowizualnej przesunie się w czasie. Duży zakres zmian, jakie planuje wprowadzić rząd, wymaga notyfikacji Komisji Europejskiej. Proces ten może zająć kilkanaście miesięcy. Wcześniej PiS planuje poprawić ściągalność istniejącego abonamentu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Udane testy progów sinusoidalnych na ul. Wólczyńskiej

Przestrzeń

Warszawa: Udane testy progów sinusoidalnych na ul. Wólczyńskiej

inf. pras. ZDM Warszawa 18 sierpnia 2023

Warszawa. Rusza przebudowa ul. Ordona

Przestrzeń

Warszawa. Rusza przebudowa ul. Ordona

inf. pras. UM Warszawa 30 lipca 2023

Warszawa: Czy można naprawiać rower na rowerze?

Mobilność

Warszawa: Czy można naprawiać rower na rowerze?

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Warszawa: Przewoźnicy zrzucą się na media narodowe. Bez dramatu?

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Warszawa: Udane testy progów sinusoidalnych na ul. Wólczyńskiej

Przestrzeń

Warszawa: Udane testy progów sinusoidalnych na ul. Wólczyńskiej

inf. pras. ZDM Warszawa 18 sierpnia 2023

Warszawa. Rusza przebudowa ul. Ordona

Przestrzeń

Warszawa. Rusza przebudowa ul. Ordona

inf. pras. UM Warszawa 30 lipca 2023

Warszawa: Czy można naprawiać rower na rowerze?

Mobilność

Warszawa: Czy można naprawiać rower na rowerze?

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Warszawa: Przewoźnicy zrzucą się na media narodowe. Bez dramatu?

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5