Firmy Volvo i Siemens podpisały porozumienie w zakresie współpracy przy dostarczaniu kompleksowych systemów autobusów elektrycznych. Volvo będzie odpowiedzialne za dostawę pojazdów, natomiast Siemens za zasilanie.
Volvo i Siemens współpracują w zakresie elektromobilności już od 2012 r. Jednym z celów jest opracowanie standardów dla infrastruktury ładującej, pozwalających kolejnym miastom na łatwe przyjęcie autobusów elektrycznych.
Zgodnie z porozumieniem Volvo będzie dostarczać hybrydy elektryczne, a także w pełni elektryczne autobusy. – Porozumienie pozwala nam poszerzać nasze możliwości biznesowe i będzie stanowić wsparcie dla miast w zakresie przejścia do zrównoważonych, ekologicznych i efektywnych ekonomicznie rozwiązań – mówi Håkan Agnewell, prezes Volvo Bus Corporation.
Siemens będzie odpowiedzialny za dostawę i instalację stacji ładowania na wysokie napięcie (z możliwością ładowania do 300 kW). Obejmuje to także okablowanie, wyposażenie pomocnicze, odbiory i późniejsze utrzymanie. – Elektrobusy są niezbędnym elementem zrównoważonego transportu miejskiego. Siemens i Volvo dostarczają zarówno technologię, jak i doświadczenie, dzięki czemu możemy kształtować ten trend – mówi Jochen Eickholt, szef sekcji mobilności w Simensie.
Firmy dostarczyły już wspólnie kompletne rozwiązania – w postaci trzech hybryd elektrycznych i czterech stacji ładujących – dla Hamburga. Autobusy obsługują
innowacyjną linię 109, na której miasto porównuje i testuje różne technologie, w tym
elektrycznego Solarisa z ogniwem wodorowym. W 2015 r. Volvo i Siemens dostarczą autobusy i infrastrukturę ładującą dla Goteborga i Sztokholmu.
Volvo oferuje model Volvo 7900 Electric Hybrid. Autobus przez 70% trasy jedzie w trybie elektrycznym. Wg trwających rok testów, przeprowadzonych przez producenta w Goteborgu, hybryda obniża zużycie paliwa i dwutlenku węgla o 75% względem autobusów dieslowskich spełniających normę Euro-6. Całkowite zużycie energii jest mniejsze o 60%.