Wielka Brytania, Hiszpania i Belgia przodują w ubiegłorocznych statystykach sprzedaży autobusów hybrydowych Volvo. Od 1 stycznia 2018 r. do 1 kwietnia 2019 r. szwedzki producent sprzedał i podpisał umowy na 817 autobusów hybrydowych. Od 2010 roku Volvo sprzedało ponad 4 tys. hybryd klientom z 23 krajów.
Autobusy hybrydowe Volvo to tak zwane autobusy typu full-hybrids. Zarówno podczas postoju na przystanku, jak i podczas ruszania, aż do osiągnięcia prędkości 20 km/h, mogą poruszać się nie emitując spalin, zasilane wyłącznie energią elektryczną. Powyżej tej prędkości napęd zapewniony jest przez mały silnik spalinowy. Zużycie paliwa i emisja CO2 są do 39 proc. niższe niż w przypadku porównywalnego autobusu z silnikiem diesla. W ofercie Szwedzi mają Volvo 7900 Hybrid, Volvo 7900 Hybrid Articulated oraz Volvo Hybrid Double Decker.
– W tym samym czasie, gdy rośnie sprzedaż naszych elektrycznych hybryd i autobusów w pełni elektrycznych, obserwujemy również stały popyt na nasze modele hybrydowe. Wykorzystanie elektrycznego napędu, zarówno przy niskich prędkościach jak i na przystankach autobusowych, dobra wydajność energetyczna i duża elastyczność czynią z nich szczególnie atrakcyjną alternatywę zarówno dla małych, jak i dużych miast – mówi Marie Carlsson, dyrektor ds. rozwiązań e-mobility Solutions Europe w Volvo Buses.
Największym rynkiem dla autobusów hybrydowych Volvo jest obecnie Wielka Brytania, która stanowi prawie połowę całkowitej sprzedaży. W ciągu ostatnich kilku lat odnotowano znaczny wzrost popytu w kilku krajach, zwłaszcza w Belgii i Hiszpanii. Klienci na rynku hiszpańskim zainwestowali w ponad 300 autobusów hybrydowych Volvo, z czego tylko w ubiegłym roku w 120 sztuk. W Szwecji Volvo Buses sprzedało ponad 200 autobusów hybrydowych do Goeteborga, Sundsvall, Nässjö, Värnamo i Kungsbacka.
Od 1 stycznia 2018 r. do 1 kwietnia 2019 r. liczba sprzedanych i zamówionych autobusów hybrydowych wyniosła 817 sztuk.