Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Tychy stracą 25 mln zł przez cięcia rozkładów KŚ?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2013-06-24 16:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tychy stracą 25 mln zł przez cięcia rozkładów KŚ?
Piotr Frydecki, commons.wikimedia.org, GNU FDL
Jak informuje "TVS", Tychy mogą stracić aż 25 mln złotych unijnego dofinansowania do projektu Szybkiej Kolei Regionalnej. Dofinansowanie modernizacji przystanków wynosiło 80 proc. Jednak po cięciach w rozkładzie Kolei Śląskich projekt nie spełnia założeń.

Zagrożenie takie istnieje. Dlatego, że zmniejszenie liczby połączeń pociąga za sobą pewne konsekwencje - mówi"TVS" Ewa Grudniok, Urząd Miasta w Tychach. Głównym warunkiem otrzymania dotacji na remont stacji przesiadkowych w Tychach miało być zmniejszenie liczby samochodowych połączeń ze stolicą województwa. Jednak po tym jak Koleje Śląskie zlikwidowały ponad połowę połączeń, Tychy nie będą w stanie spełnić unijnych warunków, bo mieszkańcom trudniej zamienić samochód na niepewną komunikację publiczną.

Na remont i modernizację stacji przesiadkowych miasto wydało 30 milionów złotych. Dotacja, którą będą musieli zwrócić, jeśli nie uda się wywiązać się z umowy to aż 85% tej kwoty. Czyli 25 milionów złotych. Zabezpieczeniem dla miasta miała być umowa zawarta z marszałkiem województwa śląskiego. Marszałek zobowiązuje się w niej utrzymać ruch kolejowy, jednak nie określa na jakim poziomie, dlatego by wywiązać się z umowy wystarczy, by zostawił Tychom tylko jeden pociąg. Nie ma co ukrywać - marszałek ograł Tychy jak stary zawodowiec - uważa Jakub Chełstowski, radny z Tychów.

Urząd na razie prowadzi dyskusję z tyskim magistratem. - Na ten moment ostatecznych decyzji, takich wymiernych dla pasażerów jeszcze nie ma. Trudno powiedzieć mi dokładnie, kiedy one mogłyby nastąpić - informuje Aleksandra Marzyńska, rzeczniczka UMWŚ. Nieoficjalnie mówi się o przywróceniu 5 połączeń. Jednak i to może okazać się za mało, by spełnić unijne wymogi.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Plany Grudziądza: nowe trasy tramwajowe, pojazdy i przystanki kolejowe

Prawo & Finanse

Plany Grudziądza: nowe trasy tramwajowe, pojazdy i przystanki kolejowe

Witold Urbanowicz 01 sierpnia 2014

Tychy: potrzeba wzmocnienia roli transportu kolejowego

Prawo & Finanse

Tychy: potrzeba wzmocnienia roli transportu kolejowego

Rydzyński Paweł 19 listopada 2013

Projekt SKR Tychy nagrodzony

Komunikacja

Projekt SKR Tychy nagrodzony

Witold Urbanowicz 13 grudnia 2012

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5