Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Trwa wykluczenie transportowe Gorzowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
05-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Trwa wykluczenie transportowe Gorzowa
fot. Bar10der81, CC-By SA
Flixbus zlikwidował swoje jedyne bezpośrednie połączenie autobusowe jednej ze stolic województwa lubuskiego z Warszawą. Dodając do tego mizerną ofertę PKP IC wychodzi na to, że najszybciej i najprościej docierać do stolicy Polski własnym autem. Jak podkreśla Michał Leman z Flixbusa, zlikwidowane połączenie ma charakter sezonowy i powinno wrócić wiosną przyszłego roku. Przewoźnik zapowiada też nowe połączenie z Gorzowa do Niemiec.

Portal Gorzowianin.com podał informację o likwidacji jedynego bezpośredniego połączenia, które oferował zielony operator pomiędzy Gorzowem Wielkopolskim, a Warszawą. Aktualnie w siatce przewoźnika nie ma bowiem kursu, z którego mogliby skorzystać mieszkańcy miasta udający się do stolicy Polski. Jedyną możliwością są kursy z przesiadkami w Świebodzinie.
Jak podkreśla Michał Leman, szef Flixbusa w Polsce, połączenie, które zostało zlikwidowane ma charakter sezonowy i od kilku lat jest ono zawieszane pomiędzy wakacjami, a wiosną kolejnego roku.

Coroczna tradycja

– Co roku wraz z końcem wakacji optymalizujemy siatkę połączeń, aby dostosować rozkład do rzeczywistego popytu, który w czasie jesienno-zimowym jest znacznie niższy. Linia obsługująca połączenia na tej trasie operuje już od ponad 3 lat i tego typu zmiany przeprowadzaliśmy regularnie, po każdym zamknięciu sezonu. Obecne cięcia są trochę bardziej drastyczne ze względu na wciąż trwającą pandemię – do znaczącego zmniejszenia popytu na tej trasie przyczynił się nie tylko koniec wysokiego sezonu, ale też ciągłe zniechęcanie pasażerów do korzystania z transportu publicznego. Niemniej, zakładamy, że zawieszenie tej linii będzie dotyczyć tylko okresu zimowego, a wiosną ponownie znajdzie się w naszej ofercie – dodaje Leman.

Pociągiem równie długo i niepewnie

Dyrektor Flixbusa na Polskę i Kraje Bałtyckie dodaje, że aktualnie aby skorzystać z usług przewoźnika na trasie do Warszawy można to zrobić z jedną przesiadką. Szkopuł w tym, że podróż trwa wtedy około 8 godzin. Jeśli chcemy wybrać pociąg, to droga zajmie nam prawie 7 godzin, gdy wybieramy bezpośrednie połączenie. O liczbie pociągów dalekobieżnych, które kursują (a raczej nie kursują) przez miasto pisaliśmy ostatnio sporo i zdecydowanie można stwierdzić, że nie jest to oferta godna stolicy województwa. Tak więc izolacja komunikacyjna Gorzowa trwa w najlepsze.

– Nasze decyzje związane z uruchamianiem konkretnych połączeń zawsze opieramy w 100% na danych analitycznych. Jeżeli odnotujemy wyraźny wzrost wyszukań określonych relacji na stronie internetowej, to weźmiemy pod uwagę szybsze wznowienie wybranych połączeń. Wszystko zależy od rzeczywistych potrzeb naszych pasażerów – dopowiada Dyrektor Flixbusa.


W planie nowe połączenie do Niemiec

Flixbus planuje też uruchomić nowe połączenie z Gorzowa, ale w kierunku zachodnim, przez Berlin i Hanover do Emden. Start tego połączenia jest planowany na 7 października, a na jego trasie znajdą się także mniejsze ośrodki, jak Kostrzyn nad Odrą czy Dębno, co podkreśla Leman.

– Transport autobusowy może być i jest konkurencyjny wobec kolei zarówno jeśli chodzi o komfort, cenę biletów jak i co może dziwić czas przejazdu. Autobusy są rozszerzają też ofertę transportu zbiorowego w miejscowościach pozbawionych połączeń kolejowych lub ze słabą ich ofertą. Przede wszystkim należy jednak patrzeć na transport jako całość, w której różne jego rodzaje uzupełniają się. W Polsce jest to utrudnione bo integracja transportu autobusowego i kolejowego jest praktycznie niemożliwa przez brak unifikacji ulg ustawowych. Mimo to wszyscy mają wspólny cel zachęcić jak najwięcej osób do korzystania z transportu zbiorowego, aby wspólnie ograniczać ruch samochodowy – kończy Leman.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tak wygląda wykluczenie

Komunikacja

Tak wygląda wykluczenie

Paweł Rydzyński 03 listopada 2022

Wolański: Potrzeba mobilności, nie tylko infrastruktury

Mobilność

Wykluczenie po mazowiecku

Mobilność

Wykluczenie po mazowiecku

Jakub Rösler 20 listopada 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tak wygląda wykluczenie

Komunikacja

Tak wygląda wykluczenie

Paweł Rydzyński 03 listopada 2022

Wolański: Potrzeba mobilności, nie tylko infrastruktury

Mobilność

Wykluczenie po mazowiecku

Mobilność

Wykluczenie po mazowiecku

Jakub Rösler 20 listopada 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5