Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Transgraniczna Linia Europejska ma szansę wrócić do Świnoujścia

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
06-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Transgraniczna Linia Europejska ma szansę wrócić do Świnoujścia
fot. UM Świnoujście
Linia Europejska 290/291 była transgraniczną linią łączącą Świnoujście z niemieckimi kurortami nadmorskimi. Mimo że cieszyła się dużym zainteresowaniem, to wraz z początkiem 2016 r., po ponad 11 latach, zastała zlikwidowana. Nie zawiniła tutaj wcale strona polska, tylko nowy operator autobusu po niemieckiej stronie, który zrezygnował z transgranicznego projektu. Są jednak szanse, że ta dochodowa linia jednak wróci do Świnoujścia. Starają się już o to lokalne władze.

Linia Europejska 290/291 to transgraniczna linia łącząca Świnoujście z niemieckimi kurortami nadmorskimi, takimi jak Ahlbeck, Heringsdorf i Banzin. Była to w pełni dochodowa linia komercyjna, która ciesząca się ogromną popularnością wśród pasażerów. – Chętnie korzystali z niej mieszkańcy, turyści i kuracjusze. Zarówno ze strony niemieckiej jak i polskiej – podkreśla Hanna Lachowska, inspektor z Biura Informacji i Konsultacji Społecznych Urzędu Miasta w Świnoujściu.

Pierwszy autobus na trasę linii Europejskiej 290/291 w ramach międzynarodowej współpracy transgranicznej wyjechał w październiku 2004 r. – Organizacja takich przewozów jest procesem skomplikowanym ze względu na stopień złożoności w zakresie uzyskiwania stosownych koncesji i pozwoleń – podkreśla Lachowska. – Nie wspominając oczywiście o zbudowaniu profesjonalnej współpracy organizacyjnej, technicznej i logistycznej między polskimi i zagranicznymi operatorami uczestniczącymi w realizacji usług przewozowych – dodaje.

Miastu udało się jednak stosowne porozumienia zawrzeć i wraz z Ostsee Bus uruchomić transgraniczną linię 290/291 – obsługiwaną dwoma niemieckimi i dwoma polskimi autobusami. W okresie letnim kursowały one z częstotliwością co 30 minut. Zimą wydłużała się ona jednak dwukrotnie. Problemy zaczęły się jednak w chwili przejęcia niemieckiej firmy przez Usedomer Bäderbahn GmBH, która świnoujścianom jest dobrze znana z kolei transgranicznej. Doprowadziło to do wygaśnięcia wcześniej obowiązujących porozumień. Wraz z 1 stycznia Linia Europejska przestała więc kursować, a UBB zachęca teraz podróżnych do korzystania z własnej kolei.

– Nowy operator nie był zainteresowany kontynuacją wspólnego polsko-niemieckiego transportowego projektu transgranicznego – wyjaśnia urzędniczka. Jednak nie oznacza to definitywnego końca – cieszącej się dużym zainteresowaniem – linii transgranicznej do niemieckich kurortów. Władze Świnoujścia, jako organizator przewozów miejskich, wystąpiły z wnioskiem do niemieckiego lokalnego Ministerstwa Transportu o zgodę na uzyskanie zezwolenia liniowego umożliwiającego prowadzenie samodzielnych przewozów na trasie Linii Europejskiej 290/291 bez udziału podmiotu niemieckiego w ramach współpracy transgranicznej. – W chwili obecnej stosowne dokumenty znajdują się już w odpowiednim wydziale niemieckiego Ministerstwa i czekają na rozpatrzenie – dodaje Lachowska.

Jak zaznacza urzędniczka, uruchomienie podobnego połączenia uzależnione jest przede wszystkim od zgody właściwego Ministerstwa ze strony niemieckiej, która umożliwi wjazd polskich autobusów komunikacji miejskiej na odcinki linii autobusowej zlokalizowanej na terenie Niemiec. Potrzebne jest do tego właśnie zezwolenie liniowe, o które stara się Świnoujście.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Powróciły polsko-czesko-niemieckie autobusy transgraniczne

Mobilność

Powróciły polsko-czesko-niemieckie autobusy transgraniczne

Artur Bogdanowicz 06 lipca 2021

Zakopane. Od lata ruszy regularny autobus na Słowację

Komunikacja

Polska – Słowacja: Połączenia autobusowe z przesiadką?

Komunikacja

Małopolska: Połączenia na Słowację wciąż niepewne

Komunikacja

Świnoujście. UBB tłumaczy: Mamy prawo jeździć autobusami

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Powróciły polsko-czesko-niemieckie autobusy transgraniczne

Mobilność

Powróciły polsko-czesko-niemieckie autobusy transgraniczne

Artur Bogdanowicz 06 lipca 2021

Zakopane. Od lata ruszy regularny autobus na Słowację

Komunikacja

Polska – Słowacja: Połączenia autobusowe z przesiadką?

Komunikacja

Małopolska: Połączenia na Słowację wciąż niepewne

Komunikacja

Świnoujście. UBB tłumaczy: Mamy prawo jeździć autobusami

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5