Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwajowy most Gdański: Zamiast konstrukcji drewnianej stalowe mostownice

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwajowy most Gdański: Zamiast konstrukcji drewnianej stalowe mostownice
fot. MJ
Tramwaje Warszawskie przygotowują projekt przebudowy torowiska na dolnym poziomie mostu Gdańskiego. Wśród założeń jest podniesienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego poprzez zastąpienie drewnianej konstrukcji torowiska mostownicami i kratami stalowymi.

Otwarty w 1959 r. most Gdański w Warszawie ma ciekawą konstrukcję. Obiekt jest dwupoziomowy – na górnym poziomie poruszają się samochody, a na dolnym – tramwaje. W 2016 r. obiekt został wpisany do gminnej ewidencji zabytków. Konstrukcja nośna mostu to stalowa kratownica, ale tory tramwajowe ułożone są na mostownicach dębowych. To – w świetle pożaru mostu Łazienkowskiego w 2015 r. – budzi pytania o bezpieczeństwo przeprawy.

Z interpelacją w tej sprawie wystąpił śródmiejski radny, Marcin Krawczyk. W odpowiedzi Tramwaje Warszawskie wskazują, że drewniana konstrukcja torowiska jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Niemniej jednak z uwagi na potencjalne zagrożenie pożarowe i okres eksploatacji torowiska spółka zleciła projekt jego przebudowy. Prace projektowe, zgodnie z umową, mają zakończyć się do 24 marca 2020 r.

„Zaprojektowana konstrukcja torowiska na moście Gdańskim powinna być niepalna. Planujemy zastosowanie mostownic stalowych (podkłady ułożone na podłużnicach mostu) i krat stalowych zamiennie za drewniane mostownice i drewniane wypełnienie pomostu (deski)” – wskazują Tramwaje Warszawskie. Spółka analizowała też możliwość zastosowania materiałów kompozytowych, ale dostępne na rynku materiały nie spełniają wymagań niepalności. Ostateczne rozwiązania nie zostało jednak jeszcze opracowane. Spółka nie określa też, kiedy mogłoby dojść do przebudowy tramwajowej części przeprawy.

Jak informują Tramwaje Warszawskie, do czasu wymiany konstrukcji torowiska, stan mostu sprawdzany jest za pomocą monitoringu – zainstalowanych jest pięć kamer (trzy obrotowe i dwie termowizyjne). Obraz z kamer trafia w czasie rzeczywistym do służby ochrony Tramwajów Warszawskich, co ma pozwolić na odpowiednio wczesną reakcję w przypadku wystąpienia zagrożenia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5