Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn: Tramwaje spowolnią ruch. Tempo 30 potrzebne i konieczne

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2016-01-13 11:41
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn: Tramwaje spowolnią ruch. Tempo 30 potrzebne i konieczne
fot. MJ
Dzięki tramwajom olsztyńscy piesi i rowerzyści zyskali sporo przyjaznego miejsca. Zredukowano liczbę pasów dla samochodów, poszerzono chodnik, wytyczono ścieżki rowerowe, a także zastosowano przystanki wiedeńskie z wyniesionym asfaltem. To znak, że miasto poważnie myśli nad wprowadzeniem specjalnej strefy, w której to górę mają piesi, a nie kierowcy. Trwają teraz analizy, gdzie strefa Tempo 30 powinna być wprowadzona. O zmianach opowiada Piotr Grzymowicz, prezydent miasta.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Na jakim etapie jest wprowadzanie strefy Tempo 30 w Śródmieściu? Pojawiało się wiele negatywnych reakcji w tej sprawie, zwłaszcza od lokalnych przedsiębiorców, którzy boją się konsekwencji tej strefy, zwłaszcza gdy obejmie ona starówkę.

Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna:
Wprowadzenie takiej strefy jest bardzo potrzebne i konieczne, a przynajmniej dzisiaj, w takim zakresie, w jakim już została wprowadzona na ulicy Piłsudskiego przy okazji tramwajów. Mamy przecież przystanki wiedeńskie wyniesione. Przy planowanej częstotliwości komunikacji publicznej, zarówno autobusów korzystających z trambuspasów, jak i tramwajów, praktycznie będzie należało co chwilę się zatrzymać przed wjazdem na przystanek wiedeński, żeby przepuścić wsiadających, jak i wysiadających mieszkańców. W związku z tym nie można tam wprowadzić innego tempa, jak właśnie 30.

Gdzie w takim razie miasto planuje rozszerzyć tę strefę?

Co do rozszerzenia tempa 30 na Śródmieście, to przygotowujemy teraz analizy, które miałyby nam dać odpowiedź, które ewentualnie jeszcze inne ulice należałoby tą strefą objąć.

Kiedy można wstępnie spodziewać się wyników tej analizy?


Chcemy już w styczniu taki materiał posiadać. W tej chwili nad nim pracujemy. Gdy będziemy go mieć, to wtedy zaprosimy również mieszkańców do konsultacji, a potem także do ewentualnych ostatecznych wyborów, których będziemy dokonywać.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Czyste powietrze w miastach wymaga wyrzeczeń

Prawo & Finanse

Czyste powietrze w miastach wymaga wyrzeczeń

Roman Czubiński 14 czerwca 2018

Poznań wyłącza w centrum światła i sobie to chwali

Przestrzeń

Poznań wyłącza w centrum światła i sobie to chwali

Witold Urbanowicz 01 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5