Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje między Bytomiem a Zabrzem znowu kursują

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
02-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaje między Bytomiem a Zabrzem znowu kursują
fot. TŚ
Od połowy marca do końca czerwca trwały prace przy remoncie mostu nad potokiem Julka i modernizacji torowiska w rejonie granicy Bytomia i Zabrza. Od niedzieli 1 lipca tramwajowe linie nr 5 i 30 wróciły do kursowania na swoich pełnych trasach. To jednak nie koniec prac w tym rejonie.

Prace związane z przebudową obiektu mostowego nad potokiem Julka w Zabrzu wraz z torowiskiem do przejazdu przez ul. Stara Cynkownia w Bytomiu, będącego częścią współfinansowanego przez Unię Europejską, rozpoczęły się 12 marca. Na czas prowadzenia robót konieczne było wstrzymanie ruchu tramwajowego między pętlą Biskupice po stronie Zabrza a przystankiem Bytom Osiedle pod Brzozami.

Wykonawca robót, krakowska firma TOR-KRAK, mimo piętrzących się kłopotów zrealizowała swoje zadanie w zakładanym terminie, modernizując gruntownie torowisko o długości 1500 metrów toru pojedynczego (mtp) oraz przebudowując most nad potokiem Julka wraz z wymianą przęseł. Wstrzymanie ruchu wykorzystane zostało przez spółkę Tramwaje Śląskie, które siłami własnego Zakładu Torów i Sieci (ZTS) gruntownie wyremontowało 800-metrowy (1600 mtp) odcinek dwutorowej linii w stronę pętli w Zabrzu Biskupiach. – Do wyremontowania został jeszcze drugi odcinek podobnej długości do samej pętli, który modernizowany będzie przez ZTS w kolejnych tygodniach, jednak już przy ruchu tramwajów prowadzonym po jednym torze. Rozjazdy technologiczne zostały zabudowane w czasie przerwy w ruchu i od niedzieli mamy w tym miejscu tzw. wahadło – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.

Na zmodernizowanym już odcinku w najbliższych dniach prowadzone będą prace wykończeniowe, a następnie porządkowe, jednak nie powinny one zakłócić ruchu tramwajów. Tramwaje linii nr 5 kursują na trasie: Zabrze Zaborze pętla – Bytom pl. Sikorskiego, a tramwaje linii nr 30 w relacji: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Przestrzeń

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5