Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na projekt i wykonanie prac budowlanych związanych z modernizacją torowiska w Katowicach, od Słonecznej do Placu Alfreda. Na części trasy zostanie też dobudowany drugi, brakujący tor, a podróżni zyskają wspólny autobusowo-tramwajowy peron.
Tramwaje Śląskie ogłosiły właśnie przetarg w formule projektuj i buduj dla modernizacji i przebudowy torów tramwajowych na odcinku od pętli Słoneczna do Placu Alfreda w Katowicach. Zadanie ma zostać dofinansowane ze środków europejskich z programu FEnIKS.
Inwestycja zakłada rozbudowę obecnego, jednotorowego układu na odcinku od pętli na Placu Alfreda do zjazdu za Laskiem Alfreda (rejon budynków przy al. Korfantego 189, 187 i 185). Na dalszym odcinku, od Lasku do ulicy Karłowicza linia pozostanie jednotorowa. Od Karłowicza prawie do Konduktorskiej zostanie utrzymany obecny, dwutorowy układ, natomiast na odcinku od Konduktorskiej do pętli Słoneczna trasa pozostanie jednotorowa.
W rejonie skrzyżowania z Gnieźnieńską (już za skrzyżowaniem) torowisko zostanie odsunięte od jezdni z powodu projektowania nowego przystanku tramwajowo-autobusowego (w kierunku centrum Katowic) oraz przeniesienia przystanku (przed skrzyżowanie) w kierunku Siemianowic Śląskich.
Tuż przed skrzyżowaniem al. Korfantego z ul. Słoneczną i ul. Jesionową zaprojektowano odgięcie jednotorowej linii tramwajowej w celu zlokalizowania jej w pasie rozdziału pomiędzy jezdniami al. Korfantego na odcinku od ww. skrzyżowania aż do Pętli Słonecznej. Dzięki zmianie geometrii linii tramwajowej zmniejszono obszar kolizji torowiska z jezdniami. Na dalszym odcinku zmieniono przebieg torowiska tak, aby przystanki tramwajowe zlokalizować na odcinkach prostych linii tramwajowej.
Torowisko na pętli Słoneczna ma mieć geometrię zbliżoną do stanu obecnego. W identycznym miejscu znajdzie się również peron dla wsiadających i wysiadających
Łącznie inwestycja ma objąć 3085 metrów toru pojedynczego. Wraz z torowiskiem modernizację przejdzie także sieć trakcyjna oraz obecne perony przystankowe, które mają mieć długość co najmniej 34 metrów oraz szerokość co najmniej 3,5 metra. Na przebudowywanym odcinku przewidziano także budowę pary nowych przystanków – przed zjazdem za Laskiem Alfreda oraz zmianę lokalizacji i rodzaju przystanku w rejonie skrzyżowania Korfantego z Gnieźnieńską. W tym przypadku przystanek w kierunku centrum będzie wspólnym, tramwajowo-autobusowym i znajdzie się on przed opisywanym skrzyżowaniem, natomiast wyjazd autobusów z wspólnego pasa będzie odbywał się już za skrzyżowaniem.
Dokumentacja projektowa ma zostać wykonana w ciągu roku od zawarcia umowy, natomiast właściwe prace budowlane mają zająć następnych 15 miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.