Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?
mat. TW
Największą inwestycją Tramwajów Warszawskich w tej perspektywie unijnej będzie budowa trasy tramwajowej z Dworca Zachodniego do Wilanowa z uwzględnieniem dostawy taboru i realizacji nowej zajezdni na Annopolu. Spółka nie zgłosiła jednak do dofinansowania odcinka po środku trasy, przez Pole Mokotowskie – czyli miejsce, które może generować najwięcej potencjalnych konfliktów. – Odcinek wymaga szczególnie szczegółowego zaprojektowania oraz przeprowadzenia dogłębnych konsultacji społecznych – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Tramwaje Warszawskie przygotowują się do realizacji trasy łączącej Wolę, Dworzec Zachodni, Ochotę, Mokotów i Wilanów. To ogromny projekt, który będzie realizowany w ramach czterech procedowanych równolegle odcinków: Kasprzaka – Dw. Zachodni (A), Dw. Zachodni – Grójecka (B), Grójecka – Rakowiecka (C) i Rakowiecka – Wilanów (D+E). – Wszystkie te odcinki objęte są zamówieniem na koncepcję programowo-przestrzenną, dla wszystkich też będziemy uzyskiwać decyzje środowiskowe oraz wszystkie przewidziane są w projekcie naszego wieloletniego budżetu – informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Warszawskie.

Zajezdnia na 150 tramwajów

Elementem projektu jest zakup 50 tramwajów przeznaczonych na zwiększenie pracy przewozowej. Będą to pojazdy dwukierunkowe – w Wilanowie i na Dworcu Zachodnim nie będzie bowiem w tym etapie pętli.

Aby cała rozbudowana sieć tramwajowa funkcjonowała sprawnie, potrzebna jest też nowa zajezdnia. W projekcie przewidziano realizację takiego zaplecza na Annopolu. – Planowana pojemność zajezdni wyniesie ok. 150 tramwajów niskopodłogowych o długości do 33 m każdy – informuje Powałka.


mat. TW

Największymi i najważniejszymi obiektami będą hala postojowa w formie wiaty, która umożliwi garażowanie co najmniej 150 pojazdów oraz kompleksowy budynek obsługi technicznej mieszczący wewnątrz: halę obsługi technicznej, halę napraw, warsztaty i magazyny. Na terenie Zakładu przewidziano ponadto budynki podstacji trakcyjnej, pogotowia energetycznego ze stacją trafo oraz rejonowego pogotowia sieci trakcyjnej z wiatą garażową, a także garaże oraz wiaty garażowe m.in. dla wagonów technicznych (pługi) oraz wagonów powypadkowych, myjnie tramwajowe i stanowiska diagnostyczne.

Co z Polem Mokotowskim

Do dofinansowania unijnego zgłoszono projekt obejmujący budowę tras tramwajowych w ciągu ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. na odcinku od ul. Grójeckiej do Dworca Zachodniego (odc. B) oraz w ciągu ulic Rakowieckiej – Puławskiej – Goworka – Spacerowej – Belwederskiej – Sobieskiego – al. Rzeczpospolitej (odc. D+E) wraz z budową odpowiednich terminali czołowych. W zgłoszeniu znalazły się także zakup 50 tramwajów oraz budowa zajezdni Annopol. Łączna wartość tych zadań sięga 1 197 mln zł.

Pominięty został odcinek trasy przez Pole Mokotowskie, który połączyłby Ochotę z Mokotowem. – Wymaga on szczególnie szczegółowego zaprojektowania oraz przeprowadzenia dogłębnych konsultacji społecznych z uwagi na przebieg przez obrzeża rejonu Pola Mokotowskiego – wyjaśnia Michał Powałka. Dzięki wyłączeniu tego odcinka ewentualne protesty nie spowodują zablokowania całej inwestycji.

W podstawowy skład projektu, zgodnie zresztą ze wcześniejszymi deklaracjami, nie wchodzi odcinek z Ochoty na Wolę. – Jego realizacja jest silnie uzależniona od prac modernizacyjnych na sieci PKP oraz od uporządkowania „pokolejowych” terenów Odolan i Czystego – mówi Powałka.

– Rozwiązania techniczno-funkcjonalne trasy są projektowane w taki sposób, żeby możliwa była jej eksploatacja w dowolnym układzie oddanych odcinków, umożliwiając w pełni niezależne etapowanie – mówi Michał Powałka. Jak dodaje, nie oznacza to, że pominięte odcinki nie będą mogły dofinansowania uzyskać później.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5