Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-03-09 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?
mat. TW
Największą inwestycją Tramwajów Warszawskich w tej perspektywie unijnej będzie budowa trasy tramwajowej z Dworca Zachodniego do Wilanowa z uwzględnieniem dostawy taboru i realizacji nowej zajezdni na Annopolu. Spółka nie zgłosiła jednak do dofinansowania odcinka po środku trasy, przez Pole Mokotowskie – czyli miejsce, które może generować najwięcej potencjalnych konfliktów. – Odcinek wymaga szczególnie szczegółowego zaprojektowania oraz przeprowadzenia dogłębnych konsultacji społecznych – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Tramwaje Warszawskie przygotowują się do realizacji trasy łączącej Wolę, Dworzec Zachodni, Ochotę, Mokotów i Wilanów. To ogromny projekt, który będzie realizowany w ramach czterech procedowanych równolegle odcinków: Kasprzaka – Dw. Zachodni (A), Dw. Zachodni – Grójecka (B), Grójecka – Rakowiecka (C) i Rakowiecka – Wilanów (D+E). – Wszystkie te odcinki objęte są zamówieniem na koncepcję programowo-przestrzenną, dla wszystkich też będziemy uzyskiwać decyzje środowiskowe oraz wszystkie przewidziane są w projekcie naszego wieloletniego budżetu – informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Warszawskie.

Zajezdnia na 150 tramwajów

Elementem projektu jest zakup 50 tramwajów przeznaczonych na zwiększenie pracy przewozowej. Będą to pojazdy dwukierunkowe – w Wilanowie i na Dworcu Zachodnim nie będzie bowiem w tym etapie pętli.

Aby cała rozbudowana sieć tramwajowa funkcjonowała sprawnie, potrzebna jest też nowa zajezdnia. W projekcie przewidziano realizację takiego zaplecza na Annopolu. – Planowana pojemność zajezdni wyniesie ok. 150 tramwajów niskopodłogowych o długości do 33 m każdy – informuje Powałka.


mat. TW

Największymi i najważniejszymi obiektami będą hala postojowa w formie wiaty, która umożliwi garażowanie co najmniej 150 pojazdów oraz kompleksowy budynek obsługi technicznej mieszczący wewnątrz: halę obsługi technicznej, halę napraw, warsztaty i magazyny. Na terenie Zakładu przewidziano ponadto budynki podstacji trakcyjnej, pogotowia energetycznego ze stacją trafo oraz rejonowego pogotowia sieci trakcyjnej z wiatą garażową, a także garaże oraz wiaty garażowe m.in. dla wagonów technicznych (pługi) oraz wagonów powypadkowych, myjnie tramwajowe i stanowiska diagnostyczne.

Co z Polem Mokotowskim

Do dofinansowania unijnego zgłoszono projekt obejmujący budowę tras tramwajowych w ciągu ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. na odcinku od ul. Grójeckiej do Dworca Zachodniego (odc. B) oraz w ciągu ulic Rakowieckiej – Puławskiej – Goworka – Spacerowej – Belwederskiej – Sobieskiego – al. Rzeczpospolitej (odc. D+E) wraz z budową odpowiednich terminali czołowych. W zgłoszeniu znalazły się także zakup 50 tramwajów oraz budowa zajezdni Annopol. Łączna wartość tych zadań sięga 1 197 mln zł.

Pominięty został odcinek trasy przez Pole Mokotowskie, który połączyłby Ochotę z Mokotowem. – Wymaga on szczególnie szczegółowego zaprojektowania oraz przeprowadzenia dogłębnych konsultacji społecznych z uwagi na przebieg przez obrzeża rejonu Pola Mokotowskiego – wyjaśnia Michał Powałka. Dzięki wyłączeniu tego odcinka ewentualne protesty nie spowodują zablokowania całej inwestycji.

W podstawowy skład projektu, zgodnie zresztą ze wcześniejszymi deklaracjami, nie wchodzi odcinek z Ochoty na Wolę. – Jego realizacja jest silnie uzależniona od prac modernizacyjnych na sieci PKP oraz od uporządkowania „pokolejowych” terenów Odolan i Czystego – mówi Powałka.

– Rozwiązania techniczno-funkcjonalne trasy są projektowane w taki sposób, żeby możliwa była jej eksploatacja w dowolnym układzie oddanych odcinków, umożliwiając w pełni niezależne etapowanie – mówi Michał Powałka. Jak dodaje, nie oznacza to, że pominięte odcinki nie będą mogły dofinansowania uzyskać później.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Jest umowa z autorami koncepcji tramwaju do Wilanowa

Przestrzeń

Jest umowa z autorami koncepcji tramwaju do Wilanowa

Witold Urbanowicz 19 listopada 2015

Wybrano wykonawcę koncepcji tramwaju do Wilanowa

Przestrzeń

Wybrano wykonawcę koncepcji tramwaju do Wilanowa

Witold Urbanowicz 13 października 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5