Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaj do Mistrzejowic w PPP. Kraków zaprasza trzy firmy do dialogu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-05-27 16:47
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaj do Mistrzejowic w PPP. Kraków zaprasza trzy firmy do dialogu
fot. Astrorek, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Kraków przymierza się do budowy ok. 4,5-kilometrowej trasy tramwajowej od Meissnera do Mistrzejowic – z kilometrowym tunelem – w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Trzy podmioty zostały zaproszone do udziału w dialogu konkurencyjnym.

Przedmiotem zamówienia jest budowa linii tramwajowej w ramach Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od ul. Meissnera do Mistrzejowic, a następnie jej utrzymanie w okresie trwania umowy. Zamówienie będzie realizowane w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. W ramach realizacji projektu partner prywatny zobowiąże się do zaprojektowania, wybudowania, sfinansowania i utrzymania wytworzonej infrastruktury. Kraków na realizację zamówienia planuje przeznaczyć kwotę w wysokości 455,5 mln zł brutto.

Inwestycja zakłada budowę torowiska o długości ok. 4,5 km, 9 par nowych przystanków, rozbudowę pętli tramwajowej Mistrzejowice, a także budowę 940-metrowego tunelu pod rondem Polsad wraz z podziemnym przystankiem. Trasa ma przebiegać od skrzyżowania ul. Jana Pawła II z Lema i Meissnera w ciągu Meissnera, Młyńskiej, Lublańskiej, Dobrego Pasterza, Krzesławickiej, Bohomolca, ks. Kazimierza Jancarza do istniejącej pętli Mistrzejowice.

Przetarg zakłada także przebudowę istniejącego układu drogowego ulic na długości ok. 10,3 km, w tym ul. Lublańskiej, Młyńskiej, Meissnera w celu dostosowania ich do prowadzenia pomiędzy jezdniami torowiska tramwajowego, przebudowę Ronda Polsadu, Ronda Młyńskiego oraz Ronda Barei, a także przebudowę fragmentów ulic: Dobrego Pasterza i Bohomolca, skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Mogilską i Meissnera, ul. Mogilskiej.

W lipcu zeszłego roku minął termin składania wniosków o udział w dialogu konkurencyjnym. W sumie zamówieniem zainteresowanych było siedem podmiotów. Ostatecznie do rozmów zostało zaproszonych trzech wykonawców, którzy uzyskali najwięcej punktów. To konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider) i Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner), Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o. oraz VARDUN Sp. z o.o. Jak informuje ZDMK, rozmowy z tymi firmami będą podstawą do opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przewidywany okres prowadzenia dialogu wyniesie około 15 miesięcy.
Umowa PPP ma zostać zawarta na 24 lata (1,5 roku – projektowanie, 2 lata – budowa obiektu, 20 lat – utrzymanie infrastruktury przez partnera prywatnego). Okres ten będzie liczony od momentu zawarcia umowy z partnerem prywatnym. Wynagrodzeniem dla niego będzie tzw. opłata za dostępność, którą będzie ponosił ZDMK.

Miasto zamierza realizować zamówienie w nietypowej i nowatorskiej dla tego typu inwestycji formule PPP. – Projektem tym otwieramy nowy rozdział, by zobaczyć, jak będzie to działało. Wsparcie ministerstwa pozwoli wyciągnąć wnioski, zobaczyć, jak zachowa się partner prywatny i opracować raport z wnioskami z inwestycji dla wszystkich miast w Polsce. Za kilka lat środków zewnętrznych będzie coraz mniej – mówi Łukasz Franek, obecny dyrektor ZTP Kraków.


mat. UM Kraków

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5