Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj do Fordonu: Pierwsze szyny i podkłady

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaj do Fordonu: Pierwsze szyny i podkłady
fot. Pit1233, public domain Wikimedia commons
Prace przy budowie 10-kilometrowej linii tramwajowej do bydgoskiej dzielnicy Fordon przebiegają zgodnie z harmonogramem. Na nowej pętli tramwajowej w rejonie ul. Wyścigowej wkrótce układane będą pierwsze szyny i podkłady.

Do kwietnia zakończy się przebudowa ul. Kamiennej. Najbardziej zaawansowane prace toczą się w rejonie węzła Bydgoszcz Wschód. Po obu stronach torów trwa budowa podpór i przyczółków tramwajowej estakady. Od strony ul. Fordońskiej zaszalowano przyczółek, gotowe są dwie podpory, a trzecia została również zaszalowana. Przełożono też ruch na południowy pas jezdni ul. Kamiennej w kierunku Fordonu.

W maju zwężenie Fordońskiej

Przebudowywana jest także jezdnia północna. Ruch na obu nitkach odbywa się tylko jednym pasem ruchu. Utrudnienia na trasie zakończą się do końca kwietnia. W maju kierowcy powinni przygotowywać się do zwężenia ul. Fordońskiej do jednej jezdni oraz dodatkowego objazdu w kierunku centrum, wytyczonego ulicami Startową i Towarową.

– By umożliwić wprowadzenie tych zmian wykonywany jest teraz nowy przejazd tramwajowy przez ul. Wyścigową oraz przebudowywana jest część istniejącej pętli autobusowej. W tym rejonie gotowe jest także koryto nowej pętli tramwajowej. Wykonana została tam dolna warstwa podbudowy, na nią wysypywany będzie tłuczeń. Na placu budowy są także zwiezione już podkłady i szyny. Wkrótce zacznie się ich montaż – wyjaśnia dyrektor kontraktu, Andrzej Pastwa.

Podpory i nasyp pod torowisko


Po północnej stronie torów w rejonie ul. Lewińskiego gotowa jest jedna podpora i zabetonowano także przyczółek. By wykonać kolejną podporę konieczne jest tymczasowe odsunięcie jezdni. Z tego powodu w najbliższych dniach jej geometria zostanie skorygowana, ale ruch nadal będzie odbywał się dwoma pasami ruchu.

W rejonie ul. Korfantego i Akademickiej gotowe jest koryto pod nowy przebieg dróg. W ciągu miesiąca zacznie się układanie krawężników. W rejonie ronda Misji Pokojowych ONZ powstaje nasyp pod torowisko. Po południowo-zachodniej stronie ronda powstał też skład humusu, który umożliwi później zakładanie trawników wzdłuż torowiska.

Przejęli plac od kolejarzy

Zaawansowane prace toczą się także przy skrzyżowaniu ulic Andersa i Gieryna. Ułożono już krawężniki oraz wykonano znaczną część prac przy kanalizacji. Na odcinku Gieryna – Geodetów kończą się prace ziemne. Na tym odcinku przemieszczono najwięcej mas ziemi. Latem planowane jest natomiast rozpoczęcie prac przy pętli Mariampol.

– Z końcem marca przejęliśmy od kolejarzy kolejną część placu budowy w rejonie zaprojektowanego węzła przesiadkowego Bydgoszcz Wschód. Otwiera nam to drogę do budowy podpór pomiędzy torami kolejowymi oraz do przebudowy infrastruktury kolejowej – dodaje Andrzej Pastwa.

Budowa linii do Fordonu to jedna z największych inwestycji tramwajowych w Polsce. Jej koszt to 290 mln zł. Inwestycja łączy się z zakupem 12 niskopodłogowych tramwajów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Komunikacja

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Roman Czubiński 07 października 2021

Oslo: Nowy odcinek trasy tramwajowej ułatwił dojazd na Stare Miasto

Komunikacja

Poznań. Ruszają konsultacje w sprawie tramwaju na Ratajczaka

Przestrzeń

Kraków rozważa nową linię tramwajową u stóp Wawelu

Komunikacja

Zobacz również:

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Komunikacja

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Roman Czubiński 07 października 2021

Oslo: Nowy odcinek trasy tramwajowej ułatwił dojazd na Stare Miasto

Komunikacja

Poznań. Ruszają konsultacje w sprawie tramwaju na Ratajczaka

Przestrzeń

Kraków rozważa nową linię tramwajową u stóp Wawelu

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5