Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Toruń zaprojektuje końcowy odcinek tramwaju na os. JAR

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-07-17 15:10
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Toruń zaprojektuje końcowy odcinek tramwaju na os. JAR
fot. MJ
Toruń ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla II etapu budowy linii tramwajowej do os. JAR – wzdłuż Watzenrodego i Heweliusza. Dokumentacja, wraz ze wszelkimi decyzjami, ma powstać do połowy przyszłego roku.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla II etapu budowy linii tramwajowej wraz infrastrukturą towarzyszącą do osiedla JAR. Chodzi o odcinek od ul. Strobanda, wzdłuż projektowanych ulic Watzenrodego i Heweliusza, gdzie linia tramwajowa ma zakończyć się pętlą tramwajową. Wykonawca musi też uzyskać wszystkie decyzje administracyjne umożliwiające rozpoczęcie i prowadzenie robót budowlanych.

Termin składania ofert mija 19 sierpnia. O wyborze zadecydują cena (60%), okres rękojmi (16%), a także doświadczenie projektantów w branży drogowej (8%), a także instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (8%) oraz cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowej (8%).

Projekt budowlany ma zostać opracowany w ciągu ośmiu miesięcy, jednak nie później niż do 31 marca 2020 r. Projektant powinien uzyskać wszelkie niezbędne decyzje administracyjne do połowy przyszłego roku.

Przyjęty do projektowania wariant zakłada przebudowę ulic Szosa Chełmińska, Długa, Legionów, Polna, Ugory i Watzenrodego. Na odcinku Szosy Chełmińskiej, od skrzyżowania z ul. Morcinka do skrzyżowania z Trasą Średnicową Północną, a także na Polnej i Watzenrodego zaplanowano jedynie budowę torowiska tramwajowego wraz z przejściami, przejazdami rowerowymi, oraz peronami. Na ul. Hubego przewidziano trójkąt do zawracania tramwajami. Założono też budowę torów odstawczych wraz z myjnią tramwajowo-autobusową. Sumaryczna długość projektowanego torowiska wynosi 13,9 m toru pojedynczego. Torowisko na przeważającej części ma być wydzielone z jezdni, a jego lokalizację przewidziano w osi jezdni (ul. Szosa Chełmińska i ul. Watzenrodego) bądź po prawej stronie jezdni (ul. Legionów, Polna, Ugory). Jako zintegrowane z jezdnią przewidziano trzy odcinki torowiska: w ul. Szosa Chełmińska od początku trasy do skrzyżowania z ulicą Dekerta, w ul. Długiej oraz w części ul. Legionów. Na trasie przewidziano 25 peronów tramwajowych.


Przebieg trasy do os. JAR – kolor bordowy, mat. UM Toruń

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5