Partner serwisu
Komunikacja

Toruń z przetargiem ramowym na zakup do 20 tramwajów

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Toruń z przetargiem ramowym na zakup do 20 tramwajów
fot. UM Toruń
MZK Toruń rozpisał przetarg ramowy na dostawy do 20 nowych niskopodłogowych tramwajów jednokierunkowych wraz z dostawą specjalistycznego wyposażenia obsługowego i pakietu eksploatacyjno-naprawczego. Tramwaje mają mieć długość od 28 do 32 metrów i mają być wyposażone w klimatyzację czy monitoring.

Celem zamówienia jest zawarcie umowy ramowej na dostawy do 20 sztuk fabrycznie nowych jednokierunkowych tramwajów wraz z dostawą specjalistycznego wyposażenia obsługowego i pakietu eksploatacyjno-naprawczego. Pojazdy o długości od 28 do 32 m mają być niskopodłogowe, wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring i biletomat. Długość tramwaju określono na 28-32 m. Nadwozie tramwaju powinno mieć „nowoczesną sylwetkę, posiadającą aerodynamiczne kształty i estetycznie dobrane proporcje”. Szerokość tramwaju w dolnej części ma umożliwiać bezpiecznie mijanie się z infrastrukturą – odległość od krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych do krawędzi peronu na odcinku prostym nie może być większa niż 100 mm. Wymagana liczba drzwi to sześć, z czego co najmniej cztery pary mają stanowić drzwi podwójne o szerokości min. 1300 mm. Drzwi powinny być odskokowo-przesuwne, z funkcją rewersowania i możliwością samodzielnego otwierania przez pasażerów za pomocą przycisku.

Pojazd musi być w części pasażerskiej niskopodłogowy – z wejściem na wysokości 350 mm, z podłogą nad wózkami na wysokości 480 mm, a w strefach pozostałych na wysokości 375 mm. Maksymalny kąt nachylenia podłogi to 9 stopni. W pojeździe musi znajdować się wolna przestrzeń do przewozu wózków inwalidzkich i dziecięcych oraz ręcznie rozkładana rampa. Tramwaj musi mieścić co najmniej 200 podróżnych (przy normatywnym napełnieniu 0,20 m2/osoba), w tym 28 na miejscach siedzących. Szerokość przejścia wewnątrz nie może być mniejsza niż 600 mm. Wymagana jest całkowicie oddzielona kabina motorniczego. Okna muszą być umieszczone w jednej linii – z odchylną częścią górną – do tego barwione w masie z przepuszczalnością światła na poziomie ok. 50% oraz pokryte folią ochronną. Poręcze powinny być wykonane ze stali szczotkowanej (niemalowane). Przewidziano gniazda ładowania USB dla urządzeń mobilnych. Wyposażenie obejmuje wyświetlacze LED i LCD, monitoring – także z kamerami zewnętrznymi, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym, wi-fi dla pasażerów, biletomat – przystosowany do płatności poprzez karty typu PayPass/PayWave oraz z funkcjonalnością zakupu biletów przypisanych do karty płatniczej oraz możliwość weryfikacji stanu biletów przypisanych do karty płatniczej.

Wózki (zespoły jezdne) tramwaju muszą posiadać zestawy kołowe, tzn. koła jednej osi połączone muszą być obracającym się, wspólnie z nimi sztywnym wałem. Konstrukcja wózków powinna umożliwiać ich pełnią zamienność oraz dwukierunkową eksploatację dla zapewnienia równomiernego zużycia obrzeży obręczy kół (możliwość obracania wózków). Wszystkie osie pojazdu muszą być napędowe/hamowne. Tramwaj powinien być wyposażony w system smarowania obrzeży kół, uruchamiany automatycznie na podstawie pozycjonowania GPS, włączanie w łukach toru, na pierwszej osi w kierunku jazdy wszystkich wózków. Układ napędowy musi posiadać układ rekuperacji energii elektrycznej z hamowania z zastosowaniem superkondensatora w celu magazynowania energii elektryczne. Jazda autonomiczna, oprócz zjazdu z izolatora sekcyjnego i awaryjnego opuszczenia skrzyżowania, powinna umożliwiać, w przypadku braku zasilania trakcyjnego, dojechanie do najbliższego przystanku (min. 200 metrów). Tramwaj musi się rozpędzać do co najmniej 70 km/h, a wymagane przyspieszenie (0-30 km/h) nie może być mniejsze niż 1,1 m/s2. Tramwaj musi posiadać możliwość samodzielnego zjazdu z izolatora sieci trakcyjnej, wykorzystując baterie akumulatorów i superkondensatorów.

Termin składania ofert mina 22 kwietnia. O wyborze zdecydują cena (84%), materiały konstrukcji nośnej – preferowana stal (3%), technologia łączenia konstrukcji nośnej – preferowane spawanie (2%), usytuowanie drzwi – preferowane usytuowanie wszystkich drzwi równolegle do osi wzdłużej tramwaju, z wyjątkiem drzwi przy kabinie motorniczego (2%), wszystkie miejsca siedzące dostępne z poziomu niskiej podłogi, bez podestów (2%), sumaryczna pojemność superkondesatorów (3%), okres gwarancji na superkondesatory (1%), okres gwarancji pojazdu (3%). Startować mogą firmy, które wykażą, że zrealizowały w ciągu ostatnich pięciu lat co najmniej jedną dostawę obejmującą pięć tramwajów niskopodłogowych na powierzchni min. 70%, które uzyskały dopuszczenie do ruchu na terenie UE lub krajów, z którymi UE zawarła umowę o równym traktowaniu.

Przedmiot zamówienia będzie wykonany po zawarciu odrębnych umów wykonawczych, których zawarcie uzależnione będzie od pozyskania przez zamawiającego finansowania unijnego. Pierwsza umowa wykonawcza będzie obejmować wyprodukowanie i dostawę pakietu co najmniej czterech tramwajów. Kolejne umowy będą obejmować od jednego do ośmiu pojazdów. Zamawiający wymaga, by udział produktów z rynku unijnego przekraczał 50%. Umowa ramowa zostanie zawarta na 48 miesięcy. Termin realizacji wynosi zaś do 20 miesięcy od zawarcia danej umowy wykonawczej.

Więcej o planach Torunia pisaliśmy tutaj, w rozmowie z prezesem MZK Toruń.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jakie nowe tramwaje trafią do Torunia?

Przestrzeń

Jakie nowe tramwaje trafią do Torunia?

Witold Urbanowicz 18 marca 2024

Pierwszy nowy Twist Pesy we Wrocławiu

Przestrzeń

Pierwszy nowy Twist Pesy we Wrocławiu

Witold Urbanowicz 24 lutego 2024

Zobacz również:

Jakie nowe tramwaje trafią do Torunia?

Przestrzeń

Jakie nowe tramwaje trafią do Torunia?

Witold Urbanowicz 18 marca 2024

Toruń zapowiada kolejne modernizacje torowisk

Komunikacja

Toruń zapowiada kolejne modernizacje torowisk

inf. pras. / oprac. JR 26 stycznia 2024

Toruń pokazał nową siatkę komunikacji miejskiej

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Jakie nowe tramwaje trafią do Torunia?

Przestrzeń

Jakie nowe tramwaje trafią do Torunia?

Witold Urbanowicz 18 marca 2024

Pierwszy nowy Twist Pesy we Wrocławiu

Przestrzeń

Pierwszy nowy Twist Pesy we Wrocławiu

Witold Urbanowicz 24 lutego 2024

Zobacz również:

Jakie nowe tramwaje trafią do Torunia?

Przestrzeń

Jakie nowe tramwaje trafią do Torunia?

Witold Urbanowicz 18 marca 2024

Toruń zapowiada kolejne modernizacje torowisk

Komunikacja

Toruń zapowiada kolejne modernizacje torowisk

inf. pras. / oprac. JR 26 stycznia 2024

Toruń pokazał nową siatkę komunikacji miejskiej

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5