Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Toruń z ofertami na remont trzech odcinków torowisk tramwajowych. Znów hiszpański wykonawca?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-06-17 14:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Toruń z ofertami na remont trzech odcinków torowisk tramwajowych. Znów hiszpański wykonawca?
fot. MJ
MZK w Toruniu otworzyło oferty w przetarg na przebudowę trzech odcinków torowiska – wzdłuż Bydgoskiej, w ciągu Broniewskiego i Kraszewskiego, a także wzdłuż Szosy Lubickiej. W sumie to ok. 8 km toru pojedynczego. Wystartowało sześć firm. We wszystkich częściach najtańszą ofertę złożyła Balzola, która obecnie przebudowuje odcinek torowiska w Toruniu.

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja odcinków torowisk tramwajowych wzdłuż ulic Bydgoskiej, Broniewskiego, Kraszewskiego i Szosy Lubickiej. Na wszystkich tych odcinkach tory, jak przekonuje projektant, znajdują się w złym stanie technicznym. Charakteryzują się one dużym zużyciem szyn, znacznymi nierównościami poziomymi i pionowymi, dużymi ubytkami nawierzchni. Zamówienie jest podzielone na części. W każdej o wyborze decydują cena (90%) oraz gwarancja (10%). Budżet na całość wynosi 93,234 mln zł brutto. W sumie wpłynęło sześć ofert – wszystkie powyżej budżetu, choć różnica do najtańszych ofert nie jest szokująca. Roboty mają potrwać do połowy 2022 roku.

Pierwsza część obejmuje przebudowę torowiska wzdłuż Bydgoskiej od Reja do Chopina (o łącznej długości ok. 2,5 km toru pojedynczego). Na ten cel przeznaczono 30,135 mln zł brutto. Balzola Polska proponuje 38,892 mln zł brutto i 96 miesiące gwarancji. Colas Rail zaproponował realizację prac za 39,393 mln zł brutto i 96 miesięcy gwarancji. ZUE zaproponowało 40,514 mln zł i 96 miesięcy gwarancji. Tor-Kar-Sson zaproponował 41,828 mln zł brutto i 84 miesiące gwarancji. Strabag zaproponował 43,165 mln zł i 96 miesięcy gwarancji. Torpol zaproponował 48,006 mln zł brutto i 96 miesięcy gwarancji. Na realizację przeznaczono 21 miesięcy. W pierwszej kolejności, w ciągu 13 miesięcy, ma zostać zrealizowany pierwszy etap, obejmujący odcinek od Reja do Sienkiewicza.

Drugie zadanie dotyczy przebudowy trasy linii nr 1 i 5 wzdłuż Szosy Lubickiej od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego z wyłączeniem ronda Sybiraków (o łącznej długości ok. 3 km toru pojedynczego). Budżet na ten cel wynosi 30,750 mln zł brutto. Balzola Polska proponuje 31,831 mln zł brutto i 96 miesiące gwarancji. ZUE zaproponowało 35,308 mln zł i 96 miesięcy gwarancji. Colas Rail zaproponował 35,516 mln zł brutto i 96 miesięcy gwarancji. Tor-Kar-Sson zaproponował 36,291mln zł brutto i 84 miesiące gwarancji. Torpol zaproponował 36,975 mln zł brutto i 96 miesięcy gwarancji. Strabag zaproponował 37,752 mln zł i 96 miesięcy gwarancji. Na realizację robót przeznaczono 13 miesięcy.

Następna część dotyczy modernizacji trasy wzdłuż Broniewskiego od Reja do Sienkiewicza oraz w ciągu Kraszewskiego od pl. Hoffmana do pl. Niepodległości (z wyłączeniem przejazdu przez Moniuszki) z budową odwodnienia torowiska – o łącznej długości ok. 2,7 km toru pojedynczego. Budżet został określony na kwotę 32,349 mln zł brutto. Balzola Polska proponuje 33,900 mln zł brutto i 96 miesiące gwarancji. ZUE zaproponowało 37,158 mln zł i 96 miesięcy gwarancji. Colas Rail zaproponował 38,388 mln zł brutto i 96 miesięcy gwarancji. Tor-Kar-Sson zaproponował 39,413 mln zł brutto i 84 miesiące gwarancji. Strabag zaproponował 43,834 mln zł i 96 miesięcy gwarancji. Torpol zaproponował 47,120 mln zł brutto i 96 miesięcy gwarancji. Na roboty przeznaczono 13 miesięcy. Pierwszy etap, który ma zostać zrealizowany w ciągu sześciu miesięcy, obejmuje ul. Kraszewskiego, a drugi – skrzyżowanie Reja i Broniewskiego oraz tory wzdłuż ul. Broniewskiego od ul. Reja do ul. Sienkiewicza.

Torowiska zostaną odbudowane w śladzie istniejących. Na Kraszewskiego, wzdłuż Szosy Lubickiej i Bydgoskiej przewidziano zielone torowisko. Na Bydgoskiej, przed skrzyżowaniem z Konopnickiej, patrząc w kierunku ul. Chopina, zaplanowano nowy przejazd międzytorowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5