Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Toruń: Rusza modernizacja torowiska w ciągu Szosy Lubickiej. Spore zmiany

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
28-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa MZK Toruń

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Toruń: Rusza modernizacja torowiska w ciągu Szosy Lubickiej. Spore zmiany
mat. MZK Toruńwizualizacja skrzyżowania z Rydygiera
Kolejny odcinek torowiska tramwajowego – w ciągu Szosy Lubickiej – zostanie zmodernizowany w Toruniu. Prace ruszą w nocy z dnia 29 na 30 stycznia 2021 r. (z piątku na sobotę) i obejmą fragment trasy linii nr 1 i 5 w ciągu Szosy Lubickiej – od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego. W związku z tym zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu drogowego i komunikacji miejskiej.

– Przystępujemy do realizacji kolejnego zadania w ramach projektu unijnego. Projekt ten zawierza osiem zadań, z których najważniejszym jest budowa nowej linii tramwajowej do tzw. osiedla Jar – mówi Zbigniew Wyszogrodzki, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu. – Są w nim także cztery zadania modernizacyjne. Na trzy z nich podpisaliśmy już umowy. Prace na pierwszym odcinku, w ciągu ul. Kraszewskiego, ruszyły w ubiegłym roku i trwają, a teraz przyszedł czas na modernizację torowiska wraz z siecią trakcyjną na trasie linii nr 1 i 5, w ciągu szosy Lubickiej, od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego. Kolejne zadanie, na które już mamy umowę, to modernizacja torowiska w ul. Bydgoskiej – dodaje.

W ramach tych trzech zadań modernizacyjnych przebudowanych zostanie łącznie ponad 8 330 metrów toru pojedynczego (4 165 mb), w tym powstanie ponad 5 517 mtp (2 758 mb) zielonego torowiska. Toruń zyska nowe tory i sieć trakcyjną, wyposażone w sygnalizację świetlną przejścia dla pieszych, odnowione jezdnie i chodniki oraz rozbudowany system informacji pasażerskiej.

– Wykonawcą tego zadania jest Balzola Polska, a ich wartość wynosi ponad 31,8 mln zł brutto Umowę podpisano 4 listopada 2020 r. W jej myśl roboty powinny się zakończyć w terminie do 13 miesięcy od daty zawarcia umowy, tj. do grudnia br. – dodaje prezes Wyszogrodzki. – Modernizacja torowiska wraz z siecią trakcyjną obejmie odcinek ul. Szosa Lubicka od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego, z wyłączeniem pl. Sybiraków (skrzyżowanie z ul. Przy Skarpie) – dodaje.

Zakres robót obejmuje m.in. przebudowę torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą przystankową, przebudowę przejazdów i przejść przez torowisko, dostosowanie przejścia podziemnego przy CH OBI do potrzeb osób niepełnosprawnych (montaż platform schodowych), przebudowę sieci trakcyjnej, przebudowę kabli zasilających sieć trakcyjną, przebudowę sterowania i ogrzewania zwrotnic, przebudowę i budowę systemu odwodnienia układu torowego, przebudowę i zabezpieczenie istniejących sieci uzbrojenia terenu będących w kolizji z przebudowywanym układem torowym, przebudowę oświetlenia ulicznego, rozbudowę sygnalizacji świetlnych, rozbudowę systemu informacji pasażerskiej, budowę tablic informacji pasażerskiej. W ramach przebudowy SIP projektuje się wykonanie dwóch nowych tablic Systemu Informacji Pasażerskiej na przystankach tramwajowych Jamontta i Rydygiera po stronie południowej. Założono nasadzenia drzew i krzewów: odtworzenie trawników na powierzchni 31 144 m2, zabezpieczenie na czas budowy 328 szt. drzew, nasadzenie krzewów w ilości 4054 szt. (zgodnie z wykazem).

Przeprowadzenie modernizacji torowiska wiąże się z koniecznością wprowadzenie zmian w organizacji ruchu drogowego i komunikacji miejskiej. Zgodnie z umową, prace modernizacyjne mają być wykonywane przy zachowaniu ruchu tramwajowego. W tym celu w pierwszym etapie robót planuje się wykonać tymczasowe rozjazdy torowe tzw. „przewiązki”, mające na celu skierowanie ruchu tramwajowego na jeden tor – północny. Umożliwi to wahadłowy ruch tramwajów w czasie realizacji wszystkich robót. W ciągu ulicy Szosa Lubicka zostaną wykonane dwie "przewiązki": jedna na wschód od pl. Daszyńskiego, druga po stronie wschodniej od przystanków tramwajowych na wysokości ul. Piskorskiej, przed skrętem w ulicę Ślaskiego.

– Rozpoczęcie prac nad montażem rozjazdów tymczasowych planowane jest na 30 stycznia br. Prace potrwają do 7 dni (do 5 lutego br.). W nocy z 29 na 30 stycznia, po zjeździe ostatniego tramwaju linii dziennej, o godzinie 23:10 zostanie wyłączona sieć trakcyjna. Ponowne jej uruchomienie zaplanowano 5 lutego od godziny 23:10 – wyjaśnia dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia Marcin Kowallek. – Rozpoczęcie właściwych prac budowlanych (prace rozbiórkowe torowiska i demontaż sieci trakcyjnej) ruszy zaraz po zakończeniu montażu tymczasowych rozjazdów torowych z zachowaniem wahadłowego ruchu tramwajowego po północnym torze tramwajowym. Wyjątkiem będzie wyłączenie ruchu tramwajowego na czas modernizacji skrzyżowania Szosy Lubickiej z ul. Rydygiera – dodaje.

W nocy z 29 na 30 stycznia, po zjeździe ostatniego tramwaju linii dziennej o godzinie 23:10, zostanie wyłączona sieć trakcyjna. Ponowne jej uruchomienie zaplanowano na dzień 5 lutego 2021 r. od godziny 23:10. W związku z tym od 29/30.01.2021 r. do 05.02.2021 za tramwaj linii nr 1 na trasie od al. Solidarności do pętli Olimpijska kursować będzie zastępcza linia autobusowa nr 51, od nocy 28/29.01.2021 r. do nocy 5/6.02.2021 r. kursować będzie nocna linia nocna 51N (za tramwaj nocny).

Na skróconej trasie: Uniwersytet – al. Solidarności kursować będą tramwaje linii nr 8 i 8N. Tramwaje linii nr 8 i 8N w kierunku Uniwersytetu kursować będą ul. Odrodzenia i nowym torowiskiem w al. św. Jana Pawła II, i zatrzymywać na przystankach Odrodzenia i Os. Młodych. Tramwaje linii nr 2 zmienią trasę przejazdu w centrum miasta. Kursować będą w obu kierunkach ul. Odrodzenia, Czerwona Droga i nowym torowiskiem w al. św. Jana Pawła II. Tym samym uruchomione zostaną przystanki tramwajowe Odrodzenia i Os. Młodych.

Po tym czasie na czas trwania wszystkich robót tramwaje będą kursować po jednym torze (północnym) przy zachowaniu ruchu wahadłowego. 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Toruń chce tramwaju na lewobrzeżu. Analiza zlecona

Komunikacja

Toruń zleca projekt nowej zajezdni tramwajowej

Komunikacja

Toruń pozbędzie się ślepych torów odstawczych

Przestrzeń

Toruń pokazuje przebieg nowej linii tramwajowej

Komunikacja

Toruń pokazuje przebieg nowej linii tramwajowej

inf. pras. oprac. JR 10 września 2024

Toruń. Pętla Wschodnia do likwidacji. Przez drogę

Komunikacja

Zobacz również:

Toruń chce tramwaju na lewobrzeżu. Analiza zlecona

Komunikacja

Toruń zleca projekt nowej zajezdni tramwajowej

Komunikacja

Toruń pozbędzie się ślepych torów odstawczych

Przestrzeń

Toruń pokazuje przebieg nowej linii tramwajowej

Komunikacja

Toruń pokazuje przebieg nowej linii tramwajowej

inf. pras. oprac. JR 10 września 2024

Toruń. Pętla Wschodnia do likwidacji. Przez drogę

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij