Tramwaje Warszawskie kończą budowę toru postojowego w rejonie stacji metra Wierzbno. Dzięki niemu tramwaje obsługujące na Służewiec będą mogły zostać skrócone od najbardziej obleganego odcinka. Już od 8 maja ma zostać tam skierowana linia 31, która stanie się najkrótszą linią tramwajową stolicy.
Budowa toru postojowego dla tramwajów dwukierunkowych na ulicy Woronicza przy stacji metra Wierzbno
ruszyła w kwietniu. Prace o wartości ok. 9,8 mln zł netto wykonują służby torowe Tramwajów Warszawskich. Nowy tor ma w sumie 102 metrów długości i pomieści dwa składy dwuwagonowe lub dwa tramwaje dwukierunkowe.
Roboty dobiegają końca i już od przyszłego tygodnia nowy tor zostanie włączony do eksploatacji. Od 8 maja zawracać będą tutaj tramwaje linii 31, które już nie będą dojeżdżać – jak wcześniej – do pętli przy stacji metra Wilanowska, wożąc niewielu pasażerów. Jak informuje ZTM, skrócenie trasy pozwoli na efektywniejsze wykorzystanie taboru. Tramwaje linii 31 na obleganym odcinku od stacji metra Wierzbno do Służewca mają pojawiać się na przystankach co trzy minuty.
Linia 31 będzie też najkrótszą linią tramwajową stolicy. Na razie będzie dojeżdżać tylko do Rzymowskiego, a jej długość wyniesie nieco ponad 2,5 km. Po zakończeniu przebudowy ulicy Marynarskiej linia zostanie wydłużona do pętli Służewiec, a jej długość wyniesie dokładnie 3291 m.