Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Rusza budowa toru postojowego dla tramwajów na Wierzbnie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Rusza budowa toru postojowego dla tramwajów na Wierzbnie
fot. WU
W ten weekend nie jeżdżą tramwaje ulicą Woronicza. To pierwsze z serii zamknięć torowych w tym miejscu, które umożliwią budowę toru postojowego w rejonie stacji metra Wierzbno. Dzięki temu tramwaje jadące na Służewiec będą mogły zostać skrócone do najbardziej obleganego odcinka. Zakończenie prac nastąpi w połowie maja.

Rusza budowa toru postojowego dla tramwajów dwukierunkowych na ulicy Woronicza. – Prace będą wykonywać nasze służby torowe, wartość zleconych robót netto 9 750 000 zł. Nowy tor będzie usytuowany będzie pomiędzy ul. Wielicką i al. Niepodległości po stronie północnej istniejącego torowiska – informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

W związku z pracami ruch tramwajowy na Woronicza będzie wstrzymany w weekendy 1-2 kwietnia, 8-9 kwietnia, 22-23 kwietnia oraz w okresie od 29 kwietnia do 7 maja. – Prace potrwają do połowy maja – zapowiada Powałka.

Nowy tor będzie miał w sumie 102 metrów długości. Pomieści on dwa składy dwuwagonowe lub dwa tramwaje dwukierunkowe. Zamontowanych zostanie sześć rozjazdów. – Możliwości manewrowe będą od strony Służewca, tj. wjazd na tor środkowy jako postojowy, a następnie włączenie na tor od strony Puławskiej w kierunku Służewca – wyjaśnia rzecznik Tramwajów Warszawskich.


mat. TW

Nie przewidziano instalacji sygnalizacji świetlnej. – Ruch będzie odbywał się na zasadach ogólnych. Tramwaj nadjeżdżający z prawej strony będzie miał pierwszeństwo (czyli de facto tramwaj włączający się do ruchu będzie przepuszczał tramwaje jadące tzw. tranzytem) – wyjaśnia Michał Powałka. W rejonie toru odstawczego zostanie ustawiona przenośna toaleta dla motorniczych.

Dodatkowy tor jest pomyślany o obsłudze Służewca. – Powstanie układu torowego umożliwiającego zmianę kierunku jazdy przez tramwaje dwukierunkowe przy stacji metra Wierzbno pozwoli na zracjonalizowanie komunikacji tramwajowej w tym rejonie, tj. rezygnację z pustych przebiegów (odcinek Metro Wierzbno – Metro Wilanowska) kursującej w szczycie z bardzo wysoką częstotliwością linii 31 i skierowanie tej linii do obsługi połączenia, na którym charakteryzuje się ona bardzo wysokim wykorzystaniem przez pasażerów (odcinek Metro Wierzbno – Służewiec) – przekonuje Powałka.

Na razie nie wiadomo, jakie oszczędności przyniesie ta zmiana. – Szczegółowe dane dotyczące zaoszczędzonych brygad i wozokilometrów będą znane na etapie konstrukcji rozkładów jazdy, co będzie znane w okresie bezpośrednio poprzedzającym oddanie do użytku nowego układu torowego przy stacji metra Wierzbno – mówi Michał Powałka.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5