Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tanie parkowanie w Łodzi. Kto na tym zyska, a kto straci?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-02-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tanie parkowanie w Łodzi. Kto na tym zyska, a kto straci?
Zorro2212, lic. CC 3.0parking przed łódzką Manufakturą
Od 1 lutego w Łodzi zmniejszona została strefa płatnego parkowania. Miało być wygodniej dla łódzkich kierowców, ale pomysł nie spotkał się z aprobatą zarówno organizacji społecznych funkcjonujących na terenie miasta, jak i samych mieszkańców. Ci ostatni temat podnosili podczas ostatniego spotkania w Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, dotyczącego transportu i infrastruktury.

– Ideologia, która przyświecała podjęciu decyzji o tym, iż w Łodzi parkowanie od 2014 r. jest tańsze, mimo, iż miejsc parkingowych nie zwiększono, to tzw. anarcho-socjalizm tzn. „anarchia – można parkować gdziekolwiek”, „socjalizm – mamy wszystko bardzo tanio”. Za nieistotną uznano kwestię, czy dla wszystkich wystarczy miejsc parkingowych – mówił jeden z mieszkańców podczas spotkania dotyczącego transportu i infrastruktury w Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Łodzi.

Przypominamy, że uchwała dotycząca zmniejszenia strefy płatnego parkowania w Łodzi weszła w życie 1 lutego. Kierowcy mogą parkować obecnie za darmo w czterech punktach miasta, w których parking był do tej pory płatny. Chodzi o ul. Małą, pl. Barlickiego, parking po północnej stronie ul. Wróblewskiego (na odcinku od al.Politechniki do ul. Wólczańskiej) oraz 10 miejsc we wschodniej części parkingu przed Urzędem Marszałkowskim w Łodzi przy al. Piłsudskiego. Zmniejszenie wpływów do miejskiej kasy, z tytułu wyłączenia tych miejsc ze strefy płatnego parkowania, szacowane jest na około 63.000 zł rocznie.

Dodatkowo od początku roku zmniejszono opłaty za parkowanie w mieście. Społecznicy są oburzeni – Celem stref płatnego parkowania jest wymuszenie rotacji samochodów tam, gdzie miejsc parkingowych jest niewiele – wskazuje łódzka Fundacja Normalne Miasto – Fenomen i dodaje, że takie działanie miasta może mieć swoje konsekwencje w wyborze przez część mieszkańców samochodu, zamiast komunikacji miejskiej. - Na bezpłatnych miejscach będą stawali pracownicy okolicznych biur oraz studenci Politechniki Łódzkiej, a nie kierowcy, którzy zdecydowali się na przesiadkę na tramwaj – argumentują społecznicy.

– Obniżenie stawek parkingowych ma być formą rekompensaty dla mieszkańców za utrudnienia spowodowane pracami drogowymi - powiedziała przewodnicząca rady Joanna Kopcińska podczas obrad komisji finansów, budżetu i polityki finansowej Rady Miasta Łodzi.

Jak pokazują badania, najdroższe miejsca do parkowania samochodów znajdziemy w największych miastach na świecie. Liderem wśród najdroższych miast do parkowania w ujęciu miesięcznym jest Londyn. Najwyższe dzienne stawki parkingowe znajdziemy natomiast w Oslo. Zdaniem ekspertów, wyższe opłaty za parkowanie wpływają na zmniejszenie ruchu samochodowego w centrum miasta i zachęcają mieszkańców do przesiadania się do transportu publicznego. Dlatego duża część miast Europy Zachodniej sukcesywnie opłaty parkingowe podnosi. W Polsce głośno było ostatnio o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania w Krakowie. Tu kierowcy będą korzystać z miejsc parkingowych na nowych zasadach już od 1 marca.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jak zarządzać przestrzeniami parkingowymi w miastach?

Przestrzeń

Jak zarządzać przestrzeniami parkingowymi w miastach?

TOR Konferencje 11 maja 2021

Parking szpitalny wg RPO? Tani, zatłoczony, niedostępny

Felietony i komentarze

Parking szpitalny wg RPO? Tani, zatłoczony, niedostępny

Jędrzej Puzyński 26 października 2018

W miastach USA parkingów jest więcej niż mieszkań

Przestrzeń

Zobacz również:

Jak zarządzać przestrzeniami parkingowymi w miastach?

Przestrzeń

Jak zarządzać przestrzeniami parkingowymi w miastach?

TOR Konferencje 11 maja 2021

Parking szpitalny wg RPO? Tani, zatłoczony, niedostępny

Felietony i komentarze

Parking szpitalny wg RPO? Tani, zatłoczony, niedostępny

Jędrzej Puzyński 26 października 2018

W miastach USA parkingów jest więcej niż mieszkań

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5