Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tak będzie wyglądać tramwaj z Woli do Wilanowa (wizualizacje)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Tramwaje Warszawskie opublikowały wizualizacje planowanej trasy tramwajowej, która ma połączyć Wolę, Dw. Zachodni, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. Prace budowlane przy pierwszych odcinkach mają ruszyć w 2019 r., a jeszcze w tym kwartale mają ruszyć konsultacje społeczne.

Tramwaje Warszawskie przygotowują się do realizacji trasy tramwajowej, która ma połączyć Wolę, Dw. Zachodni, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. Inwestycja podzielona jest na sześć etapów, które są procedowane w oparciu o równoległe, oddzielne koncepcje programowo-przestrzenne. Dzięki temu będą one mogły powstawać niezależnie względem siebie.

Pierwszy odcinek (A) wiedzie z Woli do Dw. Zachodniego, z rozgałęzieniami obejmującymi Krzyżanowskiego i Ordona. Dwa torowiska będą odchodzić od również planowanej do realizacji nowej trasy tramwajowej wzdłuż Kasprzaka od Skierniewickiej do Wolskiej, a następnie łączyć się w rejonie Dworca Zachodniego. Tramwaj przejedzie pod całym kompleksem torów kolejowych w tunelu. W sumie ten etap przewiduje realizację 2,6 km trasy. Założono obsługę na poziomie 20 kursów w jedną stronę w godzinie szczytu przez Ordona (co 3 minuty) oraz 7,5 kursu w jedną stronę w szczycie przez Krzyżanowskiego (co 8 minut).


Odcinek A, mat. TW

Kolejny, relatywnie krótki odcinek (B) – o długości 1,6 km – łączy Dw. Zachodni z Grójecką. Tory będą przebiegać pod Parkiem Zachodnim, a następnie po środku ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. To jeden z najbardziej zaawansowanych odcinków pod względem przygotowań – stanowi on część projektu unijnego i spółka dysponuje już prawomocną decyzją środowiskową. Tramwaje Warszawskie zakładają prędkość komunikacyjną 24,5 km/h, co oznacza, że tramwaje pokonają ten odcinek w 4 minuty. Przewidziano obsługę na poziomie 27,5 kursu w jedną stronę (tramwaj średnio co 2 minuty 11 sekund).


Odcinek B, mat. TW

Dalszy odcinek (C) przebiega przez Pole Mokotowskie między Banacha a Rakowiecką. Trasa wiedzie Banacha, wzdłuż Rostafińskich, łącząc się z istniejącym torowiskiem u zbiegu Rakowieckiej i Św. Boboli. Długość odcinka to 2,1 km, a założony czas przejazdu to 5 minut. Średnią prędkość określono na 25 km/h. Przewidziano obsługę na poziomie 35 kursów w jedną stronę w szczycie (tramwaj średnio co 1 minutę 43 sekund). Spółka złożyła pod koniec zeszłego roku wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.


Odcinek C, mat. TW

Najdłuższy odcinek (D+E) połączy stację metra Pole Mokotowskie i Puławską z Wilanowem, z kilkoma odnogami. Nowy odcinek trasy o długości 9,1 km rozpocznie się w rejonie stacji metra Pole Mokotowskie, gdzie będzie się łączyć z istniejącą trasą tramwajową w ciągu al. Niepodległości i Rakowieckiej. Dalej torowisko będzie przebiegać ulicą Rakowiecką do Puławskiej, a następnie Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej. Przygotowania do realizacji tego odcinka również należą do zaawansowanych – jest on częścią projektu unijnego i spółka dysponuje już prawomocną decyzją środowiskową. Przewidziano też odnogi, do ewentualnej realizacji, w ulicach Gagarina, św. Bonifacego i Branickiego. Wszystko zależy od możliwości finansowych miasta. Po zrealizowaniu tych odnóg długość trasy wyniosłaby 11,6 km.


Odcinek D, mat. TW

Prędkość komunikacyjną na odcinku od Sielc i Stegien do stacji metra Pole Mokotowskie określono na 26 km/h i 25 km/h. Czas przejazdu wyniesie odpowiednio 7 i 15 minut. Ze Stegien do Centrum tramwaj ma jechać 21 minut. Na Spacerowej obsługę określono na poziomie 35 tramwajów w jedną stronę w godzinie szczytu (tramwaj co 1 min. 43 sek.), a w ciągu Belwederskiej i Sobieskiego – 27,5 kursu (średnio co 2 min. 11 sek.). Na odnogach w Gagarina i Św. Bonifacego przewidziano po 7,5 kursu w jedną stronę, co daje tramwaj średnio co 8 minut. Natomiast na ostatnim odcinku od Wilanowa Zachodniego do Św. Bonifacego tramwaje mają rozwijać prędkość komunikacyjną wynoszącą aż 30 km/h, czas przejazdu tego odcinka zajmie 9 minut, a do centrum – 28 minut. Założono obsługę na poziomie 20 kursów w jedną stronę w godzinie szczytu (co 3 minuty).


Odcinek E, mat. TW

Ostatnie zadanie dotyczy dodatkowego zakończenia trasy na Muranowie (F). Powstać ma 0,5 km toru. Preferowany wariant to jednokierunkowa pętla poprowadzona ulicami Andersa – Międzyparkowa – Bonifraterska – Muranowska – Andersa z torem postojowym przed skrętem w ul. Międzyparkową. Pod koniec zeszłego roku TW złożyły wniosek o decyzję środowiskową.


Odcinek F, mat. TW

Tramwaje Warszawskie chcą skończyć koncepcję trasy do końca 2017 r. Przez cały kolejny rok miałyby trwać prace projektowe. Budowę poszczególnych odcinków przewidziano na lata 2019-21. Na razie nie jest jednak określony harmonogram realizacji odcinka A (sam tunel pod dworcem ma powstać w ramach przebudowy stacji Warszawa Zachodnia). Jeszcze w tym kwartale mają ruszyć konsultacje społeczne. Na razie spółka uruchomiła specjalną stronę tramwajdowilanowa.pl.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5