Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Sześć wielkopolskich dworców przy liniach 353 i 131 do przebudowy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-06-29 12:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Sześć wielkopolskich dworców  przy liniach 353 i 131 do przebudowy
fot. Travelarz, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
PKP SA ogłosiły przetarg na dokumentacje projektowe dla przebudowy sześciu dworców kolejowych leżących w województwie wielkopolskim przy liniach 353 i 131. Na liście znajdują się Kobylnica, Kołodziejewo, Mogilno, Pobiedziska, Trzemeszno, Złotniki Kujawskie.

Przedmiotem przetargu są prace projektowe dla przebudowy dworców Kobylnica, Kołodziejewo, Mogilno, Pobiedziska, Trzemeszno, Złotniki Kujawskie. Zadaniem wykonawcy będzie też sprawowane nadzoru autorskiego w czasie realizacji prac.

Dworzec w Kobylnicy, znajdującej się w gminie Swarzędz, jest nieczynny. Zabytkowy obiekt, który powstał w 1914, posiada trzy kondygnacje nadziemne i jedną podziemną. Znajdują się w nim dwa lokale mieszkalne. Przewidziano kompleksową przebudową dworca z powrotem funkcji obsługi pasażerskiej na parterze. Parterowy budynek magazynowy po uprzednim obniżeniu posadzki ma posłużyć jako wiata na rowery i zewnętrzna poczekalnia. Piwnice zostaną częściowo zasypane, a poziom chodnika wokół dworca ma zostać podniesiony do poziomu peronów po przebudowie.

Dworzec w Kołodziejowie w gminie Janikowo, znajdujący się w rejestrze zabytków, powstał w 1901 r. Budynek posiada dwukondygnacyjną część centralną z poddaszem oraz dwa parterowe skrzydła. Obiekt jest częściowo podpiwniczony. Znajduje się w nim jeden lokal mieszkaniowy. Przewiduje się m.in. przekształcenie dawnego budynku spedycji w wiatę na rowery i zewnętrzną poczekalnię, zasypanie piwnic oraz wyłączenie poddasza z użytkowania.

Kolejny obiekt, w Mogilnie, powstał w 1871 r. i znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków. Posiada trzy nadziemne kondygnacje oraz jedną podziemną, a także dwa lokale mieszkaniowe. Przebudowa obejmie tez zabytkową wiatę od strony peronów. Zakres prac w otoczeniu dworca zakłada m.in. podniesienie poziomu podjazdu i chodników przed dworcem do poziomu peronów i parteru lub dodatkowo wykonanie schodów i pochylni prowadzącej z poziomu podjazdu do poziomu peronów oraz możliwe utworzenie wejścia wynikające ze zwiększonych powierzchni dworca usytuowanego czołowo.

Dworzec w Pobiedziskach powstał w 1872 r. i figuruje w gminnej ewidencji zabytków. Obiekt posiada dwie nadziemne kondygnacje oraz jedną podziemną, a także cztery lokale mieszkaniowe. Piwnice zostaną częściowo zasypane.

Dworzec w Trzemesznie powstał w 1901 r. i również został wpisany do gminnej ewidencji zabytków. Posiada dwie nadziemne kondygnacje, nieużytkowane poddasze, a także jedną podziemną kondygnację. W budynku jest sześć lokali mieszkaniowych. Zakłada się przeniesienie funkcji dworcowych do parteru dwukondygnacyjnego skrzydła (bliżej przejścia przez tory) i przebicie ścian w celu doświetlenia i utworzenia nowego wejścia od strony szczytowej dworca, w tym z wyburzeniem istniejącej klatki schodowej. Piwnica zostanie w części bądź w całości zasypana.

Ostatni obiekt leży w Złotnikach Kujawskich przy linii 131. Dworzec powstał w 1901 r. i znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków. Budynek posiada dwie nadziemne kondygnacje, poddasze oraz jedną podziemną kondygnację, a także sześć lokali mieszkaniowych. Zakłada się przeniesienie funkcji dworcowych do parteru jednego ze skrzydeł, co ułatwi dostępność dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Ponadto ma zostać wyburzony strop miedzy parterem a antresolą (dawny pokój dróżnika). Piwnica zostanie w części zasypana.

Zamówienie podzielone jest na części, oddzielnie dla każdego dworca. Termin składania ofert mija 6 lipca, a jedynym kryterium wyboru jest cena. Dokumentacja projektowa ma być gotowa w terminie do 36 tygodni od zawarcia umowy. Następnie projektanci będą sprawować nadzór autorski nad realizacją prac. Te potrwają ok. 17 miesięcy od terminu zawarcia umowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
16 inwestycji dworcowych w Dolinie Popradu. Jest projektant

Przestrzeń

16 inwestycji dworcowych w Dolinie Popradu. Jest projektant

Witold Urbanowicz 28 czerwca 2017

Wybrano wykonawcę przebudowy dworca w Żarowie

Przestrzeń

Wybrano wykonawcę przebudowy dworca w Żarowie

Jakub Dybalski 12 maja 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5