Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin: Wymieniają torowiska tramwajowe, ale tylko te na wydzielonym pasie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-04-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Szczecin: Wymieniają torowiska tramwajowe, ale tylko te na wydzielonym pasie
fot. wikimedia commonstory
W Szczecinie remontowane są torowiska tramwajowe o strategicznym znaczeniu dla miasta. To właśnie z tego względu na obu krańcach ul. Jagiellońskiej trwa wymiana torów tramwajowych. Wymiany nie doczeka się natomiast pozostała część ulicy, bo jak dowiedział się „Kurier Szczeciński”, byłyby na to potrzebne dodatkowe fundusze, których miasto nie ma.

Od początku roku w Szczecinie realizowany jest program przebudowy torowisk tramwajowych, który polega na wymianie torów na al. Piastów (od pl. Szarych Szeregów po rondo Szyrockiego), na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy z ul. Jagiellońską i na ul. Wawrzyniaka. Inwestycja zakłada również wykonanie modernizacji torowiska na ul. Jagiellońskiej. Wszystkie te prace bezpośrednio związane są z budową tzw. Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, który połączy prawo i lewobrzeżną część miasta. Całkowity koszt inwestycji szacuje się na 400 mln zł.

Realizowana inwestycja będzie miała istotne znaczenie dla układu komunikacyjnego, ale też przyniesie nową jakość obsługi mieszkańców. – Po co nam tak naprawdę Szczeciński Szybki Tramwaj? Dzięki temu zyskamy bezkolizyjny środek transportu, niezależny od transportu indywidualnego. Poprawimy komfort podróży, choć już dziś mamy takie autobusy i tramwaje, że ten komfort jest wysoki. Ale SST będzie niskopodłogowy, więc np. lepiej przystosowany dla potrzeb niepełnosprawnych. Skrócimy czas podróży – wymienia zalety wiceprezydent Szczecina.

Problem pojawił się jednak w ciągu ul. Jagiellońskiej. Jak się okazuje, torowiska wymienione zostaną jedynie na krańcach tej ulicy. Pozostała jej część będzie musiała na remont poczekać. Przedstawiciele miasta tłumaczą, że wszystko związane jest z faktem, iż na ul. Jagiellońskiej tory znajdują się bezpośrednio na jedni. Ich wymiana wymagałaby zatem przeprowadzenia jednoczesnego remontu ulicy, łącznie z wymianą nawierzchni. A na tak dużą inwestycję pieniędzy w budżecie miasta nie ma. Dlatego wszędzie, gdzie aktualnie prowadzone są roboty, torowiska leżą na pasie wydzielonym. To znacząco ułatwia pracę inwestorowi, którym jest spółka Tramwaje Szczecińskie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5