Metro Warszawskie powtarza przetarg na modernizację systemu informacji pasażerskiej. Będzie on powiązany z systemem sterowania ruchem i umożliwi automatyczne generowanie treści audiowizualnych w przypadku zmian i utrudnień w kursowaniu pociągów.
Metro ogłosiło przetarg na rozbudowę i aktualizację oprogramowania systemu informacji wizualnej i dźwiękowej na stacjach metra. Zmiany wprowadzono testowo już w zeszłym roku na wybranych stacjach (Politechnika, Centrum, Plac Wilsona, Młociny), teraz obejmą pozostałe przystanki. Zmiany obejmują m.in. informację o dwóch kolejnych pociągach zamiast jednego, wyświetlanie typu składu, co jest istotne zwłaszcza dla osób niepełnosprawnych na wózkach oraz eksponowanie nazwy stacji docelowej zamiast mniej precyzyjnego kierunku oraz linijki z trasą. - Forma i treść informacji zostały uzgodnione z Zarządem Transportu Miejskiego - mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
SIP będzie powiązany z obecnym systemem sterowania ruchem pociągów w celu automatycznego rozpoznania relacji pociągu wynikającej z rozkładu. Nowy system umożliwi na bieżąco, w przypadku awarii i utrudnień, informowanie o zmianach w kursowaniu metra - SIP będzie przystosowany do obsługi szeregu zdarzeń losowych: ? Krótkotrwałe wstrzymanie ruchu - do 10 minut (np. awaria drzwi), ? Czasowe wstrzymanie ruchu - do 20 minut (np. konieczność zepchnięcia uszkodzonego pociągu), ? Zmiana organizacji ruchu z przyczyn technicznych (np. wskutek awarii urządzeń), ? Zmiana organizacji ruchu z powodu czynnika ludzkiego (np. próba samobójcza), ? Zatrzymanie ruchu (np. brak zasilania), ? Zatrzymanie ruchu w sytuacjach szczególnych (klęska żywiołowa, atak terrorystyczny). W przypadku krótszej, zmienionej relacji, nazwa stacji docelowej będzie pulsowała - normalne kursy do Kabat lub Młocin będą wyświetlane jako tekst statyczny. Wykonawca przedstawić musi też sposób wyświetlania dłuższych nazw, jak np. Pole Mokotowskie.
Zmodyfikowany SIP będzie zintegrowany z Dźwiękowym Systemem Ostrzegania. W momencie, gdy dyspozytor w Centralnej Dyspozytorni wprowadzi skróconą pętlę kursowania pociągów (np. kliknięcie na schemacie linii określonych stacji), to informacja o zmienionej organizacji ruchu i stacji końcowej pojawi się na peronach automatycznie w formie wizualnej i dźwiękowej. System samoczynnie doda też czas oczekiwania na pociąg w przypadku awarii (krótkotrwałe / czasowe wstrzymanie ruchu). Dyżurny stacji będzie miał możliwość nadawania komunikatów zarówno po polsku, jak i angielsku w formie zapętlonej nawet co pół minuty. Pracownicy będą mogli też konfigurować wygląd szaty graficznej na poszczególnych monitorach w zakresie wyświetlania treści stałych.
W poprzednim, grudniowym przetargu nie zgłosił się żaden oferent. Tym razem Metro wydłużyło terminy - oferty można składać do 17 kwietnia. Zamówienie ma z kolei zostać zrealizowane do końca listopada br.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.