Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Sydney. Ruszyło metro. W pełni autonomiczne [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-05-29 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
fot. Alstom
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
W Sydney uruchomiono metro – linię North West Rail Link. To pierwsza, w pełni zautomatyzowana usługa kolejowa typu „turn-up and go” i największe przedsięwzięcie w zakresie transportu publicznego w Australii.

Linia North West Rail Link to pierwszy odcinek metra w Sydney – 36 km torów, 13 stacji i warsztat utrzymania. Pociągi kursują co cztery minuty w godzinach szczytu. Została częściowo zbudowania na istniejącej wcześniej linii kolejowej. Prowadzi ze stacji Tallawong (dawniej Cudgegong) do Chatswood. Pięć stacji najbliższych centrum miasta wcześniej było połączonych linią kolejową.

Do 2024 r. linia metra przetnie centralną dzielnicę biznesową i zatokę Port Jackson w pobliżu słynnego mostu Sydney Harbour i budynku opery i podąży znów na zachód, w śladzie innej linii kolejowej, aż do stacji Bankstown. W sumie będzie się składała z 31 stacji i 66 km toru.

W 2014 r. Northwest Rapid Transit (NRT) zamówiło w Alstomie projekt, dostawę, produkcję, testy i oddanie do eksploatacji 22 sześciowagonowych pociągów Metropolis oraz systemów sterowania Urbalis 400 CBTC. Alstom otrzymał także 15-letnie zamówienie na utrzymanie pociągów, systemu sterowania, urządzeń i obsługę lokomotywowni.

– Pociągi Metropolis zostały zaprojektowane przez Alstom specjalnie dla Sydney. Przy ich tworzeniu koncentrowano się przede wszystkim na wygodzie pasażerów – mówi Ling Fang, starszy wiceprezes Alstomu w obszarze Azji i Pacyfiku.

Każdy wagon ma troje podwójnych drzwi dla lepszego przepływu pasażerów, duże okna i oświetlenie LED. Zadbano o bezpieczeństwo pasażerów dzięki elementom takim jak stały monitoring, awaryjne interkom i rozbudowaną informację pasażerską.

mapka: strata8, lic. CC BY-SA 4.0

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Sydney wzbogaci się o zautomatyzowane metro

Komunikacja

Sydney wzbogaci się o zautomatyzowane metro

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5