Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Świętokrzyska zapełnia się żółtym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-07-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Świętokrzyska zapełnia się żółtym
fot. WU
Trwają prace wykończeniowe na stacji Świętokrzyska na II linii. To właśnie na tym przystanku pasażerowie będą przesiadać się między liniami metra. Kolorem przewodnim Świętokrzyskiej jest żółty.

Stacje I i II linii będą miały wspólną antresolę. Na powierzchni powstało sześć nowych wejść (w tym jeden w konstrukcji planowanego budynku na miejscu domu handlowego Sezam) i trzy szyby windowe, w uzupełnieniu do już istniejących wejść stacji I linii. Dzięki temu pod ziemię będzie można dostać się ze wszystkich narożników skrzyżowania Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej - na każdym z nich znajdują się już po dwa wejścia i po jednym szybie windowym. Nowe wejścia są już obłożone żółto-zielonymi taflami szkła. Na powierzchni trwają prace odtworzeniowe ulicy Świętokrzyskiej. Skrzyżowanie z Marszałkowską jest już w kształcie docelowym.


Wejście na stację, fot. WU

Na peron będzie prowadziło sześć ciągów schodów ruchomych, zgrupowanych w dwóch szybach po obydwu stronach antresoli, położonej siedem metrów pod ziemią (poziom -1). Wnętrze jest wykańczane - posadzka jest już niemal gotowa, ściany są wykładane czarnym kamieniem naprzemiennie ze szklanymi taflami, podświetlonymi od tyłu. Na poziomie antresoli przewidziano też ogromną galerię multimedialną w postaci wielkogabarytowych ekranów. N suficie nałożony jest już tynk akustyczny, który pełni również funkcję dekoracyjną. Na malowanie czekają jeszcze słupy podtrzymujące strop.

Na stacji znajduje się podstacja trakcyjno-energetyczna, zasilająca stację oraz trzecią szynę na odcinku Rondo ONZ - Nowy Świat. W pomieszczeniu znajduje się zapas baterii akumulatorowych, zapewniający zasilanie awaryjne stacji na 2-3 godziny. - Pobór mocy wynosi ok. 6 MW, co można porównać do ok. 500 mieszkań - mówi Renata Adamczyk z firmy AGP Metro. Na stacji położono ok. 150 km przewodów, znajduje się też ponad 2200 opraw świetlnych.Pomieszczenie podstacji jest wyposażone w instalację gaszenia gazem i szynę, dzięki której wszystkie urządzenia można opuszczać przez otwór technologiczny na tor południowy II linii.


Schody ruchome z antresoli na peron, fot. WU

Na peronie znajdują się dwa rzędy kielichowych kolumn, pomiędzy nimi przewidziano sztuczne świetliki. Na suficie kładzione są już charakterystyczne pofalowane aluminiowe kubiki w kolorze żółtym, który jest barwą przewodnią stacji. Na ścianach zatorowych pojawiają się też pierwsze panele z grafikami Wojciecha Fangora, zawierającymi zgeometryzowane i barwne wyobrażenie nazwy stacji. Na każdej ścianie nazwa zostanie powtórzona trzykrotnie - między nimi znajdą się ekrany informacyjno-reklamowe. Oprócz tego zainstalowany zostanie także podłużny pasek z nazwą stacji, poprowadzony przez całą długość peronu.

Pe
Peron, fot. WU

Peron II linii znajduje się na głębokości 19 metrów, to jest siedem metrów pod peronem I linii. Pasażerowie będą mogli przechodzić między peronami bezpośrednim korytarzem przesiadkowym, łączącym południową ścianę peronu I linii z zachodnią ścianą peronu II linii. Znajdą się w nim trzy ciągi schodów ruchomych, a następnie dwa biegi schodów zwykłych. Różnicę poziomów będzie też można pokonać za pomocą windy. W przejściu nie będzie bramek.

Zgodnie z kontraktem budowa centralnego odcinka II linii metra, składającego się z siedmiu stacji, ma się zakończyć 30 września br. Następnie przewidziane są odbiory służb państwowych, po zakończeniu których z nowej linii metra będą mogli korzystać pasażerowie. Powinno to nastąpić w tym roku.

Więcej zdjęć w fotogalerii na Rynku Kolejowym


Peron, fot. WU
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5