Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Startuje budowa kładki na Ołowiankę w Gdańsku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-05-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

Dziś wykonawca, firma Intercor, przejęła plac budowy kładki na Ołowiankę w Gdańsku. Koszt inwestycji to 7,65 mln zł, zamawiającym jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańsk, a według planów, z nowej przeprawy skorzystamy pod koniec maja 2017 roku. Nowa przeprawa ma skomunikować Główne Miasto z wyspą Ołowianką oraz zapewnić łatwiejszy dostęp do instytucji kultury w tej części miasta.

Nowy łącznik

Obecnie będą trwały prace przygotowawcze związane z organizacją zaplecza budowy. Rozpoczęcie robót budowlanych zaplanowano na koniec czerwca. Wykonawca rozpocznie prace od strony Filharmonii Bałtyckiej na Wyspie Ołowiance przy budynku Klubu Sportowego. W pierwszej kolejności wykonywane będą ścianki szczelne dla fundamentów głównej podpory kładki. We wrześniu br. Wykonawca planuje rozpocząć prace na nabrzeżu przy ul. Wartkiej. Po wykonaniu czterech podpór kładki montowane będą elementy konstrukcji kładki, które na plac budowy trafią drogą wodną na pontonach. W pierwszej fazie budowy nie przewiduje się utrudnień w ruchu dla korzystających z toru wodnego rzeki Motławy.

Obiekt ma zapewnić komunikację mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów z centrum miasta, ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii i Muzeum Morskiego z jednoczesną możliwością łączenia oferty kulturalnej Muzeum II Wojny Światowej, Filharmonii i Centralnego Muzeum Morskiego.

Latem harmonogram, a przez resztę roku jak kto chce

Dodatkowo podróżowanie nową trasą spacerową ma ułatwić specjalny harmonogram, który ma zostać ustalany w sezonie letnim. Będzie on dopasowany do rozkładu ruchu jednostek wodnych. Rozwiązanie takie umożliwi zminimalizowanie czasu traconego na pełne otwarcie i zamknięcie kładki. Zakłada się, iż harmonogram czasów otwarcia kładki będzie dostępny w prasie lokalnej, informatorach turystycznych i na stronach internetowych w celu zapewnienia łatwego dostępu do tych informacji dla wszystkich zainteresowanych.

Co jednak kiedy sezon turystyczny się skończy. Wtedy czas wymaganego otwarcia kładki ulegnie znacznemu skróceniu. Poprawi to jej funkcjonalność zarówno dla turystów jak i mieszkańców Dolnego Miasta oraz zwiększy dostępność do centrum koncertowo-kongresowego na wyspie Ołowianka. Dla okresu październik – maj będzie możliwość rozważenia systemu otwierania kładki na żądanie tj. bezpośrednio przed zbliżającą się jednostką o wysokości przekraczającej wielkość światła pionowego w celu umożliwienia jej przeprawy.

Zwodzona kładka

Obiekt ma mieć 70,5 m długości i szerokość całkowitą od 6,76 do 10,56 m. Po otwarciu kąt, pod którym będzie ona nachylona, ma być równy 65 stopni, a światło przęsła głównego ma wynosić 39,05 m. Czas otwierania oraz zamykania przęsła zwodzonego ma trwać 2 minuty. Przewidywany termin zakończenia prac to koniec maja 2017 roku.

Wykonawca, jest zobowiązany do budowy nowej zwodzonej kładki dla pieszych przez Motławę pomiędzy wyspą Ołowianką a historycznym nabrzeżem Głównego Miasta w rejonie dawnego Zamku Krzyżackiego. Jednak to nie wszystko, poza tym musi wybudować budynek techniczny do obsługi mostu po stronie wyspy Ołowianki, konieczne przyłącza niezbędne do funkcjonowania kładki i budynku sterowni, zagospodarować niewielki fragment obu nabrzeży w niezbędnym do funkcjonowania kładki zakresie. Poza tym wymagane są prace dodatkowe polegające na budowie oświetlenia zarówno kładki jak i rejonów wejść na nią po obu stronach rzeki, montażu systemu monitoringu, budowie nowej stacji trafo na terenie Filharmonii Bałtyckiej, systemu odwodnienia projektowanej kładki i terenów przyległych oraz przebudowie kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Znikają kładki dla pieszych

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Znikają kładki dla pieszych

Witold Urbanowicz 07 sierpnia 2023

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Gdańsk szykuje odbudowę pętli Jana z Kolna

Przestrzeń

Gdańsk szykuje odbudowę pętli Jana z Kolna

Leonard Dolecki 24 maja 2016

Kładka w Mikołajkach na finiszu

Przestrzeń

Kładka w Mikołajkach na finiszu

Leonard Dolecki 24 maja 2016

Gdańsk: Siedem firm chce budować kładkę na Ołowiankę

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Znikają kładki dla pieszych

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Znikają kładki dla pieszych

Witold Urbanowicz 07 sierpnia 2023

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Gdańsk szykuje odbudowę pętli Jana z Kolna

Przestrzeń

Gdańsk szykuje odbudowę pętli Jana z Kolna

Leonard Dolecki 24 maja 2016

Kładka w Mikołajkach na finiszu

Przestrzeń

Kładka w Mikołajkach na finiszu

Leonard Dolecki 24 maja 2016

Gdańsk: Siedem firm chce budować kładkę na Ołowiankę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5