MPK w Stargardzie wybiera oferty w przetargu na 11 autobusów elektrycznych, trzech różnych klas. Postępowanie podzielone jest aż na 4 części – dwie doczekały się już wyboru dostawcy, jedna zostaje unieważniona a ostatnia czeka jeszcze na decyzję…
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Stargardzie rozpisało przetarg. Całość podzielona jest na cztery części, gdzie pierwsza część dotyczy dostarczenia 7 autobusów klasy MAXI, druga 2 autobusów klasy MEGA i trzecia część 2 autobusów klasy MINI - wszystkie o napędzie elektrycznym. Czwarta część postępowania dotyczy dostawy, montażu i uruchomienia mobilnych stacji ładowania.
Wybór ofert w przetarguW pierwszej części postępowania (7 autobusów klasy MAXI) pojawiły się dwie oferty. Pierwsza z nich od MAN na kwotę 21 731 640 złotych brutto. Druga od firmy Solaris na kwotę 22 067 430 złotych brutto. Budżet spółki wynosi natomiast w tej części 24 409 350 złotych brutto. Obie firmy zatem mieściły się w założonych przez MPK wydatkach. Ostatecznie spółka ogłosiła wybór firmy MAN, która uzyskała w procesie ocen 98,88 punkty.
W drugiej części postępowania (2 autobusy klasy MEGA) również pojawiły się dwie oferty. Pierwsza z nich od MAN na kwotę 8 890 440 złotych brutto. Druga od firmy Solaris na kwotę 8 339 400 złotych brutto. Budżet spółki wynosi natomiast w tej części 9 557 100 złotych brutto. Obie firmy zatem mieściły się w założonych przez MPK wydatkach. Ostatecznie spółka ogłosiła wybór firmy Solaris, która uzyskała w procesie ocen 97,33 punkty.
W trzeciej części postępowania (2 autobusy klasy MINI) niestety nie wpłynęła żadna oferta. I tak jak przewidywaliśmy ta część przetargu została unieważniona – nie wiadomo jednak, kiedy i czy zostanie ogłoszona ponownie. Przypominamy, że budżet spółki w tej części postępowania wynosił 4 003 650 złotych brutto.
W czwartej części postępowania, dotyczącej dostawy, montażu i podłączenia oraz pierwszego uruchomienia 6 sztuk dwustanowiskowych fabrycznie nowych, przewodowych, mobilnych ładowarek Plug-in do MPK wpłynęły trzy oferty. Pierwsza z nich od ENIKA na kwotę 1 460 010 złotych brutto. Druga od Zakładu Automatyki i Urządzeń Pomiarowych AREX na kwotę 1 195 560 złotych brutto. I trzecia od firmy Arinea na kwotę 1 006 201,5 złotych brutto. Budżet spółki wynosi natomiast w tej części 1 433 565 złotych brutto. W założonych przez MPK wydatkach mieszczą się zatem jedynie firmy AREX oraz Arinea. Na wybór ciągle jeszcze czekamy.
Kiedy autobusy wyjadą na starogardzkie ulice?Termin wykonania zamówienia dla części I – III to maksymalnie 380 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy; przy czym zamawiający dopuszcza sukcesywną dostawę poszczególnych autobusów, jednak nie wcześniej niż 350 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy.
Dla części IV jest to maksymalnie do 350 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy; przy czym zamawiający dopuszcza sukcesywną dostawę poszczególnych ładowarek, jednak nie wcześniej niż 300 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy.
Więcej na temat postępowania oraz specyfikacji technicznej zamawianych autobusów pisaliśmy
tutaj.