Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Solaris: Potrafimy zaskoczyć nowymi produktami

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-01-24 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris: Potrafimy zaskoczyć nowymi produktami
fot. Solaris
Jako część grupy CAF Solaris będzie jeszcze intensywniej, niż dotąd, rozwijał ekologiczne systemy napędu. Oprócz autobusów miejskich będzie to dotyczyło także międzymiastowych InterUrbino – mówi rzecznik prasowy Solarisa Mateusz Figaszewski. Firma nie wyklucza także wejścia na rynek nowych środków transportu miejskiego.

Coraz większy odsetek nowych autobusów miejskich ma napęd elektryczny. Jakie rozwiązania niskoemisyjne są optymalne dla autobusów międzymiastowych?

Nowe rozwiązanie bateryjne Solaris High Energy+ dzięki zwiększonej gęstości energii otwierają nowe możliwości także dla autobusów międzymiastowych. Rozważamy możliwość zaprezentowania rozwiązań nisko- lub bezemisyjnych również w transporcie pozamiejskim. Jedną z możliwości jest napęd wodorowy lub hybrydowy. Już w najbliższych tygodniach będziemy informować o nowej ofercie w segmencie bezemisyjnych autobusów nie tylko w klasie I, ale także II.

Przed laty Solaris wycofał się z segmentu autokarów turystycznych. Czy są plany stworzenia następcy Vacanzy?

Obecnie nie planujemy powrotu na rynek autokarów turystycznych. Wobec dominacji kilku wyspecjalizowanych w tym zakresie producentów segment ten przestał być dla nas atrakcyjny. Skoncentrowaliśmy się na tym, co umiemy robić najlepiej – na produkcji autobusów miejskich i międzymiastowych oraz trolejbusów.

Elektromobilność to także tramwaje. Jaka będzie przyszłość rodziny Tramino po ubiegłorocznym wykupieniu tramwajowej części firmy przez Stadlera?

Hiszpański Grupa CAF, która od 2018 roku stała się 100% właścicielem firmy Solaris, jest w zakresie pojazdów szynowych potentatem nie tylko na rynku europejskim, ale i światowym. Ma w ofercie zarówno tramwaje, jak i składy metra czy pociągi regionalne i dużych prędkości. Tym samym kontynuowanie produkcji tramwajów pod marką Solaris nie wpisywało się w długofalową strategię rozwoju Grupy CAF. Całość operacji tramwajowych w naszym zakładzie w Środzie Wielkopolskiej, budującym szkielety i podwozia tramwajów, przejęła firma Stadler, z którą już wcześniej podpisaliśmy umowę joint venture. Wspólnie kończymy realizację najnowszego zamówienia na tramwaje dla Lipska.

Jako Solaris koncentrujemy się na autobusach i trolejbusach – nie planujemy startu pod naszą marką w żadnych nowych przetargach tramwajowych. Również kontrakt dla Krakowa, który wygraliśmy wspólnie ze Stadlerem, jest realizowany przez tę firmę. Będziemy oczywiście nadal wypełniać nasze zobowiązania dotyczące serwisu i obsługi posprzedażowej w miastach, które kupiły nasze tramwaje – Poznaniu, Olsztynie, Brunszwiku, Jenie i Lipsku. We wszystkich tych miastach jeżdżą też nasze autobusy.

Na rynku pojawiają się coraz to nowe środki ekologicznego transportu – carsharing, elektryczne skutery czy hulajnogi. Czy Solaris rozważa rozpoczęcie działalności w którymś z tych obszarów?

Kiedy blisko 25 lat temu rozpoczynaliśmy produkcję autobusów miejskich, nasza oferta była o wiele skromniejsza od dzisiejszej. Stopniowo wzbogacaliśmy ją nie tylko o nowe warianty autobusów, ale i o nowe rodzaje napędów. Zmiana – częściowo wynikająca z podążania za aktualnymi trendami, a częściowo kreowana przez nas – jest więc nieustannym elementem naszej działalności. Bacznie obserwujemy transformację, zachodzącą na rynku mobilności w miastach. Jest dla nas naturalne, że autobusy są tylko jednym z wielu elementów systemu przemieszczania się ludzi w miastach. Nie możemy z tym walczyć – musimy dostrzec w tym swoją szansę.

Jak już wielokrotnie udowodniliśmy, w bardzo krótkim czasie jesteśmy w stanie zaskoczyć nowymi produktami, tak by nie być zaskoczonymi przez oczekiwania rynku. Będziemy przygotowani na różne scenariusze, także te związane z upowszechnieniem się „komunikacji na żądanie”. Pamiętajmy jednak, że inercja systemów jest ogromna – transport „szyty na miarę” i tradycyjna komunikacja liniowa będą zapewne współistnieć przez wiele lat. Proces zmian, w który chcemy się wpisywać, będzie miał raczej charakter ewolucyjny.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Pierwszy ze 130 elektrycznych przegubowców już w MZA

Komunikacja

Warszawa. Pierwszy ze 130 elektrycznych przegubowców już w MZA

Jakub Dybalski 20 stycznia 2020

Nowy Targ akceptuje autobusy Solarisa

Komunikacja

Nowy Targ akceptuje autobusy Solarisa

Witold Urbanowicz 17 stycznia 2020

Głogów: Tylko Solaris chce dostarczyć hybrydy

Komunikacja

Głogów: Tylko Solaris chce dostarczyć hybrydy

Witold Urbanowicz 15 stycznia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5