Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Solaris i Autosan rywalizują o Suchy Las

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-11-29 14:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris i Autosan rywalizują o Suchy Las
fot. ZKP Suchy Las
Zakład Komunikacji Publicznej Suchy Las otworzył oferty w przetargu na dostawy dwóch ok. 12-metrowych autobusów. O to niewielkie zamówienie rywalizują dwa podmioty – Solaris i Autosan.

Przedmiotem zamówienia są dwa nowe autobusy miejskie o długości ok. 12 metrów. Muszą być napędzane silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6. Oba mają pochodzić od tego samego producenta. Pojazdy nie mogą być prototypami, czyli muszą znajdować się w ofercie producenta i wcześniej musi powstać minimum pięć sztuk tego modelu.

Pojazdy powinny zmieścić 90 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących, a co najmniej sześć foteli powinno być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Autobusy powinny być niskopodłogowe, choć zamawiający dopuszcza nad drugą osią wyższą podłogę. Pojazdy mają mieć dwoje drzwi w układzie 2–2–0.

W postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Tańszą złożył Solaris – opiewa ona na kwotę 2,177 mln zł brutto. Autosan proponuje natomiast 2,309 mln zł brutto. Obie przekraczają budżet, wyznaczony na kwotę 2,091 mln zł brutto. Zarówno Autosan, jak i Solaris zaproponowali takie same warunki gwarancji – 36 miesięcy na cały autobus. 144 miesięcy na perforację nadwozia i trwałości konstrukcji nośnej i 84 miesiące na zewnętrzne powłoki lakiernicze.

Najważniejszym kryterium przetargu będzie cena (60 proc.). Pozostałe punkty będzie można dostać za rozbudowane kryteria pozacenowe. 16 proc. punktów będzie do zyskania za kryteria techniczno–eksploatacyjne (m.in. skokowa pojemność silnika, rodzaj szyby przedniej, zderzaka czy ilość przesuwnych okien), 14 proc. punktów przewidziano za warunki gwarancji, 5 proc. punktów zostanie przyznane za cechy związane z komfortem (chodzi o powierzchnię niskiej podłogi, liczbę miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi i możliwość regulacji nachylenia kolumny kierowniczej), 3 proc. punktów to kryteria ekologiczne (zużycie energii, zużycie paliwa, emisja dwutlenku węgla według testu SORT 2), a pozostałe 2 proc. punktów będzie do wzięcia za bezpieczeństwo czyli wyposażenie pojazdu w system gaszenia pożarów w komorze silnika.

Autobusy muszą zostać dostarczone do Suchego Lasu do końca listopada przyszłego roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Suchy Las kupuje dwa autobusy

Komunikacja

Suchy Las kupuje dwa autobusy

Jakub Dybalski 09 października 2017

Suchy Las kupuje cztery solarisy

Prawo & Finanse

Suchy Las kupuje cztery solarisy

Jakub Dybalski 31 marca 2017

Jeden chętny na dostawy autobusów do Suchego Lasu

Komunikacja

Jeden chętny na dostawy autobusów do Suchego Lasu

Witold Urbanowicz 17 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5