Spółka PKP SKM Trójmiasto otworzyła oferty w ponownym przetargu na rozbudowę i zintegrowanie systemów monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją pasażerską na całej linii 250. Zakres prac obejmuje także modernizację peronów i infrastruktury torowej Gdyni Głównej oraz przebudowę tzw. dworca podmiejskiego.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja – w formule projektuj i buduj – zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250, wraz z modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni oraz peronu SKM na stacji Gdynia Główna. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (26 lipca) minął termin składania ofert. Wystartowało jedynie konsorcjum firm T4B i Contrast, które zaproponowało kwotę 73,8 mln zł brutto, a liczbę całodobowych zamknięć torowych – do 45 dni. Kwota ta przewyższa budżet zamawiającego, określony na kwotę 48,3 mln zł netto.
Jeśli SKM zdecyduje się na tę oferte, to dokumentacja projektowa ma powstać w ciągu 18 miesięcy od zawarcia umowy. Na realizację całości przeznaczono 37 miesięcy – cała inwestycja ma zakończyć się do 31 sierpnia 2022 r.
W poprzednim przetargu również jako jedyna ofertę złożyła firma T4B, która proponowała 59,3 mln zł brutto przy budżecie 27,8 mln zł netto. W listopadzie zeszłego roku postępowanie zostało unieważnione.