Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Składy dla londyńskiego metra na testach w Niemczech

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
02-08-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Niemczech Siemens rozpoczyna testy pierwszego nowego pociągu dla londyńskiego metra. Składy, bazujące na Inspiro, mają rozpocząć obsługę linii Piccadilly w 2025 r., zastępując tym samym pojazdy sprzed pięciu dekad.

Umowa na dostawy 94 nowych składów została zawarta w listopadzie 2018 r. Jej wartość to 1,5 mld funtów (ok. 7,75 mld zł). Pociągi zostaną wprowadzone na linię Piccadilly, zastępując tym samym składy serii „1973”, wyprodukowane przez Metro Cammel i wprowadzone do ruchu w roku 1975. Teraz Siemens Mobility rozpoczyna testy pojazdów na własnym torze prób Wegberg-Wildenrath pod Düsseldorfem. Pociągi mają wyjechać na tory w Londynie w 2025 r.

Siemens zaoferował pociągi rodziny Inspiro – oczywiście z dostosowaniem do specyficznych wymiarów linii głębokich londyńskiego metra, które wymuszają zaokrąglony kształt. Nowe pociągi pozwolą na zwiększenie zdolności przewozowej. 9-wagonowe pociągi o długości 113,7 m i szerokości 2,648 m będą jednoprzestrzenne. Jeden skład pomieści 1076 pasażerów (w tym 268 na miejscach siedzących) – to jest o 10% więcej niż obecne pojazdy. Pasażerowie docenią z pewnością klimatyzację. Składy będą dostosowane do ruchu z prędkością 100 km/h, a także charakteryzować się będą zużyciem energii mniejszym o 20%. W każdym pociągu przewidziano 18 par drzwi o szerokości 1,690 m. Maksymalną moc trakcyjną określono na 2500 kW.

Siemens będzie odpowiedzialny też za dostawę części zamiennych przez okres pięciu lat, a także wsparcie techniczne przez cały okres eksploatacji pociągów. Kontrakt zawiera też opcję w postaci możliwości zwiększenia zamówienia do 250 pojazdów. W przyszłości – w zależności od środków – możliwe będzie wprowadzenie nowych pociągów także na linie Bakerloo, Central, Waterloo & City.

Jednocześnie od połowy 2027 r. ma zostać zwiększona częstotliwość szczytowa na linii Piccadilly z 24 do 27 pociągów na godzinę. Czas następstwa wynosić będzie 135 sekund, co oznacza poprawę zdolności przewozowej o 23%.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Berlin. Dostarczono wszystkie 106 pociągów dla S-Bahn

Komunikacja

Berlin. Dostarczono wszystkie 106 pociągów dla S-Bahn

Przemysław Farsewicz 30 września 2023

Automatyczne pociągi w Kopenhadze. Jest trzech kandydatów na dostawy

Przestrzeń

Tabor kolejowy na TRAKO! (zdjęcia)

Przestrzeń

Tabor kolejowy na TRAKO! (zdjęcia)

Łukasz Malinowski 18 września 2023

Siemens dostarczył pierwszy pojazd „lekkiej kolei” dla Kopenhagi

Komunikacja

Londyn sprawdzi jak schłodzić wiekowe metro

Przestrzeń

Londyn sprawdzi jak schłodzić wiekowe metro

Witold Urbanowicz 30 lipca 2022

Londyn. Całodobowe metro już od sierpnia

Komunikacja

Londyn. Całodobowe metro już od sierpnia

Łukasz Pastor 27 maja 2016

Zobacz również:

Berlin. Dostarczono wszystkie 106 pociągów dla S-Bahn

Komunikacja

Berlin. Dostarczono wszystkie 106 pociągów dla S-Bahn

Przemysław Farsewicz 30 września 2023

Automatyczne pociągi w Kopenhadze. Jest trzech kandydatów na dostawy

Przestrzeń

Tabor kolejowy na TRAKO! (zdjęcia)

Przestrzeń

Tabor kolejowy na TRAKO! (zdjęcia)

Łukasz Malinowski 18 września 2023

Siemens dostarczył pierwszy pojazd „lekkiej kolei” dla Kopenhagi

Komunikacja

Londyn sprawdzi jak schłodzić wiekowe metro

Przestrzeń

Londyn sprawdzi jak schłodzić wiekowe metro

Witold Urbanowicz 30 lipca 2022

Londyn. Całodobowe metro już od sierpnia

Komunikacja

Londyn. Całodobowe metro już od sierpnia

Łukasz Pastor 27 maja 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5