Partnerzy serwisu:
Mobilność

Siemens Mobility podwaja zdolności przewozowe metra w Tuluzie

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
21-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Siemens Mobility podwaja zdolności przewozowe metra w Tuluzie
fot. Siemens Mobility
Zdolności przewozowe pociągów metra na linii A w Tuluzie zostały podwojone dzięki wydłużonym składom (z 26 do 52 metrów). Prace wykonywane były w godzinach nocnych w przeciągu 1000 dni bez przerywana pracy metra.

Tisséo Collectivités, jednostka odpowiedzialna za mobilność w aglomeracji miasta Tuluza, uroczyście zainaugurowała linię metra A w nowej odsłonie ‘XXL’. Projekt rozpoczął się w listopadzie 2015 r. i jego celem było podwojenie zdolności przewozowych pociągów metra. Efekt uzyskano dzięki przedłużeniu składów z dwóch do czterech wagonów, czyli z 26 do 52 m. Pociągi są w stanie przewozić do 320 pasażerów. Przepustowość linii A wzrosła z 220 tysięcy do 400 tysięcy pasażerów. Docelowo projekt zakłada też zwiększenie częstotliwości – co 75 sek.

¬– Jako jedno z najszybciej rozwijających się miast we Francji, Tuluza potrzebuje systemu transportowego, który jest w stanie zagwarantować dostępność i komfort pasażerów na najwyższym poziomie. Nasze rozwiązanie VAL pomoże miastu osiągnąć założone cele poprzez podwojenie przepustowości linii A dla dojeżdżających do pracy mieszkańców miasta i turystów – stwierdziła Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.

Spółka Siemens Mobility zarządzała całościową integracją systemu, w tym pracami inżynierskimi, stworzeniem i rozbudową oprogramowania dla systemu VAL, w tym dla taboru, automatyki, torowiska, barier na peronach, sieci, systemu monitoringu oraz centralnej stacji sterowniczej znajdującej się w Basso-Cambo. Zespół ok. 50 pracowników przeprowadzał modyfikacje projektu w przerwie nocnej w godz. 24:00-4:00.

System Siemens VAL jest pierwszym na świecie, w pełni automatycznym systemem metra na gumowych kołach, które nie potrzebuje maszynistów. Pierwsza taka linia została uruchomiona w roku 1983. Systemy VAL na liniach metra działają m.in. we Francji (poza Tuluzą, także w Lille, Rennes), Korei Południowej (Uijeongbu) oraz Włoszech (Turyn), a także na francuskich lotniskach (Roissy Charles-de-Gaulle oraz Orly w Paryżu) oraz w USA na lotnisku O'Hare w Chicago. Do tej pory z 12 zautomatyzowanych linii z systemem VAL skorzystało ponad 5 mld pasażerów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5