Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Siemens Mobility podwaja zdolności przewozowe metra w Tuluzie

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-01-21 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Siemens Mobility podwaja zdolności przewozowe metra w Tuluzie
fot. Siemens Mobility
Zdolności przewozowe pociągów metra na linii A w Tuluzie zostały podwojone dzięki wydłużonym składom (z 26 do 52 metrów). Prace wykonywane były w godzinach nocnych w przeciągu 1000 dni bez przerywana pracy metra.

Tisséo Collectivités, jednostka odpowiedzialna za mobilność w aglomeracji miasta Tuluza, uroczyście zainaugurowała linię metra A w nowej odsłonie ‘XXL’. Projekt rozpoczął się w listopadzie 2015 r. i jego celem było podwojenie zdolności przewozowych pociągów metra. Efekt uzyskano dzięki przedłużeniu składów z dwóch do czterech wagonów, czyli z 26 do 52 m. Pociągi są w stanie przewozić do 320 pasażerów. Przepustowość linii A wzrosła z 220 tysięcy do 400 tysięcy pasażerów. Docelowo projekt zakłada też zwiększenie częstotliwości – co 75 sek.

¬– Jako jedno z najszybciej rozwijających się miast we Francji, Tuluza potrzebuje systemu transportowego, który jest w stanie zagwarantować dostępność i komfort pasażerów na najwyższym poziomie. Nasze rozwiązanie VAL pomoże miastu osiągnąć założone cele poprzez podwojenie przepustowości linii A dla dojeżdżających do pracy mieszkańców miasta i turystów – stwierdziła Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.

Spółka Siemens Mobility zarządzała całościową integracją systemu, w tym pracami inżynierskimi, stworzeniem i rozbudową oprogramowania dla systemu VAL, w tym dla taboru, automatyki, torowiska, barier na peronach, sieci, systemu monitoringu oraz centralnej stacji sterowniczej znajdującej się w Basso-Cambo. Zespół ok. 50 pracowników przeprowadzał modyfikacje projektu w przerwie nocnej w godz. 24:00-4:00.

System Siemens VAL jest pierwszym na świecie, w pełni automatycznym systemem metra na gumowych kołach, które nie potrzebuje maszynistów. Pierwsza taka linia została uruchomiona w roku 1983. Systemy VAL na liniach metra działają m.in. we Francji (poza Tuluzą, także w Lille, Rennes), Korei Południowej (Uijeongbu) oraz Włoszech (Turyn), a także na francuskich lotniskach (Roissy Charles-de-Gaulle oraz Orly w Paryżu) oraz w USA na lotnisku O'Hare w Chicago. Do tej pory z 12 zautomatyzowanych linii z systemem VAL skorzystało ponad 5 mld pasażerów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Marek Gawroński awansuje w strukturach Volvo Polska

Komunikacja

Marek Gawroński awansuje w strukturach Volvo Polska

jd/inf. pras. 20 stycznia 2020

Tramwaj do Mistrzejowic w PPP. Kraków zaprosi do składania ofert

Przestrzeń

Tramwaj do Mistrzejowic w PPP. Kraków zaprosi do składania ofert

Witold Urbanowicz 20 stycznia 2020

Warszawa. Happening MJN. „Trasa” zamiast „Alej”

Komunikacja

Warszawa. Happening MJN. „Trasa” zamiast „Alej”

Jakub Dybalski 20 stycznia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5