Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Ryga rozbuduje stację kolejową dla Rail Baltiki. Kontrakt za 430 mln euro

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-05-2019
Ostatnia modyfikacja:
30-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Ryga rozbuduje stację kolejową dla Rail Baltiki. Kontrakt za 430 mln euro
mat. prasowe
Kolej w Rydze w najbliższych latach zupełnie zmieni swoje oblicze. Spółka Eiropas Dzelzcela Linijas, która koordynuje projekt Rail Baltiki na terenie Łotwy, podpisała umowę z belgijsko-łotewską grupą Besix Rere na wykonanie projektu, a następnie przebudowę, rozbudowę i budowę stacji Ryga Centralna, kolejowego nasypu oraz mostu na Dźwinie.

W środę 29 maja spółka Eiropas Dzelzcela Linijas, która wdraża projekt Rail Baltiki na terenie Łotwy, podpisała umowę z grupą Besix Rere – joint-venture firm Besix z Belgii i Rere Buve z Łotwy – na przeprowadzenie sporego projektu infrastrukturalnego w centrum Rygi. Efektem kontraktu, realizowanego w formule projektuj i buduj i wartego ponad 430 mln euro netto, będzie rozbudowa głównej stacji w Rydze w związku z doprowadzeniem normalnotorowej linii kolejowej.

Wykonawca musi opierać się o projekt koncepcyjny PLH Arkitekter i Cowi z Danii, który został wyłoniony we wcześniej organizowanym międzynarodowym konkursie. Obejmuje on 2,6 km nowej linii normalnotorowej między ulicami Lacplesa i Jelgavas, sześć nowych wiaduktów kolejowych nad ulicami poprzecznymi oraz nowy most kolejowy nad Dźwiną, wzdłuż którego zostanie zapewniony chodnik z drogą rowerową. Istniejący nasyp kolejowy na odcinku od dworca autobusowego do domu handlowego Stockmann oraz między stacją Ryga Centralna i ulicą Elizabetes zostanie zastąpiony estakadą. Powstanie też dodatkowe połączenie między ulicami Elizabetes i Timoteja.

Całkowicie przebudowana zostanie stacja Ryga Centralna. Zwiększy się liczba torów, co wymusi budowę piątego peronu. Wszystkie perony będą podwyższone oraz zadaszone. Przewidziano instalację ośmiu wind oraz 26 ciągów schodów ruchomych. Nad peronami zostanie stworzona dodatkowa przestrzeń dla pasażerów – o powierzchni 6000 m2 – w której przewidziano poczekalnie, kasy czy przechowalnię bagażu. Zaplanowano też bramki biletowe przed wejściem na peron. Na pierwszym piętrze przewidziano też przystanki dla autobusów i minibusów, pozostawiono też miejsce na ewentualną budowę parkingu.

Prace mają zostać przeprowadzone w kilku fazach. Prace projektowe mają zakończyć się w I połowie 2021 r., po czym ruszy przebudowa południowej części stacji. Po ich zakończeniu prace obejmą północną stronę. Kontrakt w 81-85% jest finansowany ze środków unijnych w ramach instrumentu Łącząc Europę.

Rail Baltika to projekt, w ramach którego ma powstać normalnotorowe połączenie Estonii, Łotwy i Litwy z Polską.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5