Partnerzy serwisu:
Mobilność

Rybnik ma system roweru miejskiego bez stacji dokujących

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2018-07-20 14:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rybnik ma system roweru miejskiego bez stacji dokujących
fot. W Troszka/Rybnik
Rybnik ma system roweru miejskiego bez stacji dokujących
Rybnik ma system roweru miejskiego bez stacji dokujących
Rybnik ma system roweru miejskiego bez stacji dokujących
Rybnik ma system roweru miejskiego bez stacji dokujących
80 jednośladów da użytkownikom dużą swobodę jeśli chodzi o wypożyczanie i zwracanie. Stworzą wygodną sieć dojazdów z centrum do każdej dzielnicy miasta. Na razie aktywnych jest 11 stacji głównych zlokalizowanych w centrum miasta i 8 w dzielnicach. Wszystkie, docelowo ma ich być 35, zostaną uruchomione do końca lipca.

– Wprowadzenie dziś roweru miejskiego jest kolejnym etapem wdrażania w Rybniku „Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej”, który został przyjęty w 2017 roku. Jeżeli chodzi o rowery miejskie, to od samego początku zakładałem, że wprowadzimy je w mieście wtedy, kiedy pojawi się infrastruktura dla rowerzystów. Zaczęliśmy od stojaków rowerowych, przez podpórki dla rowerzystów, na wyznaczaniu dróg i pasów rowerowych skończywszy – wyjaśnia Piotr Kuczera Prezydent Miasta Rybnika. – Dziś, projektując nowe drogi w mieście, staramy się również trzymać założeń standardów projektowych i wykonawczych systemu rowerowego w Rybniku. To oznacza, że nowe drogi w mieście uwzględniają potrzeby rowerzystów – dodaje prezydent.

– Wypożyczenie roweru jest bardzo proste. W całym procesie krok po kroku prowadzi nas aplikacja GeoVelo. Przy jej pomocy znajdujemy stacje i sprawdzamy dostępność rowerów, poprzez aplikację otwieramy zamek roweru, a po zakończeniu jazdy zamykamy zamek ręcznie – wyjaśnia Andrzej Łotocki, dyrektor handlowy firmy GeoVelo sp. z o.o. – System pozwala nam też na zgłaszanie usterek, złego parkowania albo ewentualnych dewastacji rowerów, co w przyszłości pozwoli na szybkie reakcje, choćby ze strony Cyklo-Plus, firmy, która tutaj, w Rybniku, będzie serwisowała system.

Użytkowanie roweru należy rozpocząć od pobrania aplikacji i zasilenia opłatą aktywacyjną, która wynosi 10 zł. Opłata za wypożyczenie roweru wynosi 1,50 za każde rozpoczęte 30 minut, nie więcej jednak niż 9 zł za pełne 24 godziny. System oferuje możliwość wykupienia trzech rodzajów abonamentów: miesięcznego za 49 zł, trzymiesięcznego za 99 zł i rocznego za 199 zł.

– Rowery, które proponujemy, nie wymagają stacji dokujących, pozwalają na dużą elastyczność systemu rowerowego i możliwość rozbudowy przez inne prywatne podmioty. Taki model pozwoli nam na elastyczną modyfikację stacji rowerowych w zależności od częstotliwości wypożyczania roweru z danego punktu. Jeżeli z miejsca, które wyznaczyliśmy, rowery nie będą wypożyczane, możemy szybko przenieść je w inną część miasta, ponieważ miejsca do parkowania wyznaczamy w aplikacji – komentuje Jan Fiałkowski, oficer rowerowy w rybnickim magistracie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Lyft kupił największą firmę bikesharingową w USA

Mobilność

Lyft kupił największą firmę bikesharingową w USA

Jakub Dybalski 07 lipca 2018

Nextbike z nowym szefem. Pierwsze wyzwanie tuż tuż

Prawo & Finanse

Nextbike z nowym szefem. Pierwsze wyzwanie tuż tuż

Jakub Dybalski 26 czerwca 2018

Warszawa: Na razie bez rowerów Ofo

Komunikacja

Warszawa: Na razie bez rowerów Ofo

Łukasz Malinowski 20 czerwca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5