Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Ruszyły negocjacje POIiŚ 2014-2020 z KE

Dalej Wstecz
Autor:

Edyta Wsół

Data publikacji:
2014-07-04 15:14
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ruszyły negocjacje POIiŚ 2014-2020 z KE
eurofot. WC, źródło: wikimedia commons
We wtorek 1 lipca rozpoczęły się negocjacje Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 pomiędzy stroną polską i Komisją Europejską. Celem spotkań, które potrwają do 4 lipca jest omówienie i wypracowanie zapisów programu, z którego będą wspierane obszary transportu, środowiska i energetyki.

W maju tego roku Komisja Europejska zatwierdziła umowę partnerstwa dla Polski. To najważniejszy dokument, który wskazuje m.in. rodzaje inwestycji, które będą mogły być dofinansowanie, układ programów operacyjnych, zarys systemu ich wdrażania oraz podział odpowiedzialności za zarządzanie funduszami europejskimi. Przyjęcie umowy partnerstwa otworzyło drogę do negocjacji poszczególnych programów operacyjnych.

Podczas czterech dni negocjacji zostaną omówione uwagi zgłoszone przez Komisję Europejską do projektu Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 przesłanego przez stronę polską na początku marca 2014 roku. Uwagi z Brukseli posłużą do stworzenia optymalnych i kompromisowych zapisów dotyczących wdrażania środków w ramach Programu.

Polska z budżetu polityki spójności na lata 2014-2020 otrzyma ponad 82,5 mld euro, z czego przewidywana pula środków dla Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wynosi ponad 27,5 mld euro.

Nominalnie wciąż najwięcej będziemy inwestować w infrastrukturę transportową (drogową i kolejową), ale największy wzrost wydatków dotyczyć będzie innowacyjności i wsparcia przedsiębiorców. Dzięki szerszej ofercie zwrotnych instrumentów finansowych (m.in. pożyczek, poręczeń) będzie można wesprzeć więcej projektów realizowanych przez małe i średnie przedsiębiorstwa.

Nowy budżet to również inwestycje w miasta. Wsparcie otrzymają projekty związane z kompleksową rewitalizacją (w tym rewitalizacją społeczną), ekologicznym transportem miejskim, gospodarką niskoemisyjną. Ponadto, miasta wojewódzkie wraz z okalającymi je gminami będą realizować wspólne projekty, m.in. związane z dostępnością komunikacyjną.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MIR: Zadbamy o polskie miasta. W jaki sposób?

Prawo & Finanse

MIR: Zadbamy o polskie miasta. W jaki sposób?

Justyna Urbaniak 28 sierpnia 2014

Lublin: 60 nowych autobusów i 50 trolejbusów do 2020 r.

Komunikacja

Lublin: 60 nowych autobusów i 50 trolejbusów do 2020 r.

Paweł Rydzyński 05 sierpnia 2014

Białystok chce kupić 100 nowych autobusów. Co z koleją?

Prawo & Finanse

Białystok chce kupić 100 nowych autobusów. Co z koleją?

Paweł Rydzyński 01 sierpnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5