Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Rusza kolejny "pksowy" nabór z KPO

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. MI

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Rusza kolejny "pksowy" nabór z KPO
fot. Roman Czubiński
Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało kolejny nabór środków w konkursie na dofinansowanie do zakupu autobusów dalekobieżnych w ramach KPO. Nowa edycja dotyczy tylko autobusów zeroemisyjnych.

— Walczymy z wykluczeniem transportowym, inwestując w przyszłość zielonej mobilności. Dofinansowanie zakupu nowoczesnego, zeroemisyjnego taboru autobusowego to krok w stronę bardziej komfortowego, wygodnego i przyjaznego środowisku transportu dla mieszkańców regionów całej Polski — powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

Jak wypadły trzy dotychczasowe nabory?

Dotychczas Centrum Unijnych Projektów Transportowych przeprowadziło trzy nabory w ramach inwestycji KPO E1.1.2. W ramach I naboru podpisano umowy na 20 przedsięwzięć zakładających zakup 146 autobusów niskoemisyjnych i 29 zeroemisyjnych. Obecnie podpisywane są umowy na podstawie wniosków złożonych w ramach II naboru, gdzie wsparcie może uzyskać 47 projektów zakładających zakup 216 autobusów niskoemisyjnych i 107 zeroemisyjnych. Ponadto 9 grudnia 2024 r. Minister Infrastruktury zaakceptował listę rankingową III naboru, w którym wsparcie może uzyskać 6 projektów zakładających zakup 23 autobusów zeroemisyjnych.

Zakupione w ramach naboru nowoczesne i ekologiczne pojazdy, a także niezbędna infrastruktura towarzysząca, będą wykorzystywane na nowo utworzonych pozamiejskich liniach autobusowych bądź na liniach pozamiejskich, które są zagrożone likwidacją, np. z powodu przestarzałego taboru lub deficytowości linii autobusowej.

Kto może uzyskać wsparcie?

Z IV naboru będą mogli skorzystać wszyscy organizatorzy publicznego transportu zbiorowego: województwa, powiaty, związki powiatów, związki powiatowo-gminne, związki międzygminne, gminy oraz operatorzy publicznego transportu zbiorowego. Wsparciem objęty jest zakup taboru dla linii komunikacyjnych w transporcie pozamiejskim, w tym przewozy łączące miasto, gminę sąsiadującą i co najmniej jedną gminę inną niż sąsiadująca. Nie są objęte wsparciem przewozy w ramach komunikacji miejskiej.

Nabór wniosków będzie prowadzony od 7 do 21 stycznia 2025 r.

Jakie są kryteria otrzymania dofinansowania?

Każdy zainteresowany beneficjent będzie musiał opisać sytuację transportową w swoim regionie, ze szczególnym uwzględnieniem dostępności komunikacyjnej. Kluczowe będzie także wsparcie integracji transportowej, ponieważ premiowane będą linie, które zapewnią połączenia z transportem kolejowym lub transportem miejskim. Dodatkowe punkty można uzyskać także za integrację rozkładów jazdy różnych form transportu czy korzystanie z dofinansowania w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij