Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Rower publiczny w Poznaniu. Zostanie Nextbike?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-09-21 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rower publiczny w Poznaniu. Zostanie Nextbike?
fot. Nextbike
ZTM w Poznaniu prowadzi przetarg na czteroletnie rozwijanie i zarządzanie tamtejszym systemem roweru publicznego. Nowy system będzie większy, częściowo bezstacyjny i najpewniej częściowo elektryczny. W dwuczęściowym postępowaniu pojawił się tylko jeden chętny.

Zamówienie jest podzielone na dwie części, bo miasto planuje na kolejne lata dwa, równolegle funkcjonujące systemy. Pierwszy, ma być rozbudowanym systemem stacyjnym (3. generacji), składającym się ze 109 stacji i 1200 rowerów, czyli w praktyce ma to być kontynuacja obecnej usługi (dziś w Poznaniu jest 1227 rowerów). W tej części przewidziana jest opcja, którą może być przedłużenie funkcjonowania systemu na miesiące zimowe oraz relokacja części stacji.

Druga część zamówienia dotyczy uruchomienia systemu bezstacyjnego (4. generacji). Rowerów ma być na początku 500, a ich liczba ma być zwiększana o 100 w każdym kolejnym roku trwania umowy. Docelowo będzie więc ich 800. Wszystkie rowery zostaną wyposażone w GPS i zamek blokujący. Operator wyznaczy specjalne strefy, w których będzie można zostawiać rowery. Szczególnie tam, gdzie brakuje rowerów 3. generacji. Tu też są możliwe opcje, w trzech wariantach. Zamówienie może zakładać przedłużenie funkcjonowania systemu o jeden miesiąc w roku, zwiększenie liczby rowerów o maksymalnie 500 w okresie trwania umowy, ewentualnie zmniejszenie jej o 20 proc.

Na faworyta postępowania typowany był Nextbike, czyli dotychczasowy operator roweru publicznego w Poznaniu.I faktycznie – jedyną ofertę złożyła należąca do Nextbike’a firma NB Poznań. W I części zaoferowała ona kwotę 18,3 mln zł brutto, w tym 14,3 mln zł na zamówienie podstawowe. Poznań tę część wycenił na 16,9 mln zł brutto. Ponadto NB zaoferował godzinny czas relokacji dla 25% stacji (priorytetowych) od momentu, gdy na stacji pozostanie tylko jeden sprawny rower, 2-godzinny czas dla pozostałych 75% stacji (standardowych) oraz 2-godzinny czas relokacji w momencie przepełnienia stacji (min. 200% bazowej liczby rowerów).

W II części również wystartował jedynie NB Poznań z kwotą 37,5 mln zł brutto, w tym 19,1 mln zł brutto na część podstawową. Kosztorys miasta to niespełna 14 mln zł. NB zaproponował 30 rowerów, 2-godzinny czasy relokacji, gdy nie ma na stacji żadnego sprawnego roweru, w sytuacji przepełnienia oraz gdy liczba rowerów w całej strefie centrum spadnie poniżej 50% liczby bazowej lub w danym sektorze centrum spadnie poniżej 30% liczby bazowej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań. Rusza przetarg na nowy Poznański Rower Miejski

Prawo & Finanse

Poznań. Rusza przetarg na nowy Poznański Rower Miejski

Jakub Dybalski 10 sierpnia 2018

Poznań. Ćwierć miliona wypożyczeń rowerów w kwietniu

Mobilność

Poznań. Ćwierć miliona wypożyczeń rowerów w kwietniu

jd/inf. pras. 09 maja 2018

Poznański Rower Miejski też rusza z początkiem marca

Komunikacja

Poznański Rower Miejski też rusza z początkiem marca

Jakub Dybalski 16 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5