Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Rosja. Autobus elektryczny z bateriami… w przyczepie

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-11-30 15:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rosja. Autobus elektryczny z bateriami… w przyczepie
fot. PCTS
Rosja. Autobus elektryczny z bateriami… w przyczepie
Rosja. Autobus elektryczny z bateriami… w przyczepie
Rosyjska firma PC Transport Systems zbudowała prototyp elektrycznego autobusu, który baterie awaryjne wozi w przyczepie. Ponoć w Rosji taki system może się sprawdzić.

PCTS to producent z siedzibami w Petersburgu i Twerze, który zajmuje się głównie produkcją niskopodłogowych tramwajów (były prezentowane na niedawnych targach Innotrans). Te pojazdy cieszą się dość dużym uznaniem w Rosji.

Firma zaprezentowała jednak nietypowy autobus nazywany Pioneer, który jest wyposażony w system określany jako Mobile Battery Storage (MBS). Zakłada on, że autobus, standardowej długości, mieszczący 85 pasażerów z czego 29 na fotelach, jeździ po mieście z przyczepą. A w niej ma dodatkowe baterie.

Po co? Autobus korzysta z baterii o pojemności zaledwie 72 kWh. Dzięki temu nie traci przestrzeni dla pasażerów i jest lżejszy. To daje mu zasięg do ok. 70 km, nawet przy dużym mrozie, sięgającym kilkunastu stopni. Jednak gdy temperatura spadnie do minus 25 stopni, a to się w Rosji zdarza, zasięg autobusu spada do zaledwie 25 km. Dzięki temu systemowi, gdy wyczerpią się baterie, jest awaryjnie ładowany z przyczepy.

Producent przekonuje, że dzięki temu autobus zachowuje przestrzeń dla pasażerów, a przewoźnik nie musi budować kosztownej infrastruktury do ładowania na trasie. Przyczepę można odłączyć i ładować w momencie, gdy autobus ma pełne baterie. W przyczepie, tak jak w autobusie, fabrycznie mieści się pakiet baterii o pojemności 72 kWh, ale jest tam miejsce na jeszcze dwa takie pakiety.

Poza nietypowym systemem zasilania, autobus ma się wyróżniać nowoczesnym wyglądem. Jest m.in. całkowicie niskopodłogowy, zbudowany z lekkich materiałów I energooszczędny.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Santiago zyskało 200 autobusów elektrycznych od BYD-a i Yutonga

Prawo & Finanse

Santiago zyskało 200 autobusów elektrycznych od BYD-a i Yutonga

Jakub Dybalski 27 listopada 2018

NCBR otworzył oferty. Elektrobus dla rządu zbudują akademicy?

Prawo & Finanse

NCBR otworzył oferty. Elektrobus dla rządu zbudują akademicy?

Jakub Dybalski 22 listopada 2018

Warszawa. Przetarg na 130 elektrobusów nie dla BYD-a? Odwołanie oddalone

Prawo & Finanse

Warszawa. Przetarg na 130 elektrobusów nie dla BYD-a? Odwołanie oddalone

Jakub Dybalski 21 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5