Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Prezydent Katowic: Na tramwaj na południe miasta nie ma dziś miejsca

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-06-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Prezydent Katowic: Na tramwaj na południe miasta nie ma dziś miejsca
Lestath, wikipedia.org, fdl gnu
Władze Katowic odkładają na później budowę linii tramwajowej na południe miasta. - Postępujemy zgodnie ze studium rozwoju miasta. Ten tramwaj jest zapisany w tym dokumencie, ale nie jako pierwszoplanowa inwestycja - mówi "Gazecie Wyborczej" Piotr Uszok, prezydent Katowic.

- Nie ukrywam, że komunikacja tramwajowa była przedmiotem analiz na etapie tworzenia studium rozwoju miasta. Pojawiła się tam propozycja przedłużenia linii tramwajowej od pętli na Brynowie, do osiedla Odrodzenia. Uważam jednak, że budowa linii tramwajowej ma sens wtedy, kiedy jest to wydzielone torowisko. Jeśli za tramwajem ma jechać autobus czy samochód, jest to bez sensu. Na ul. Jankego na tramwaj nie ma miejsca. Budowa linii w tym miejscu wiązałaby się z całkowitą likwidacją jezdni. Tramwaje przecinałyby też tory kolejowe, więc trzeba by wybudować tunel - mówi Uszok.

- Jeśli zaś chodzi o Ligotę, to dojazd z tej dzielnicy pociągiem do dworca w Katowicach zabiera od kilku do kilkunastu minut. Gdyby zbudować linię od pętli brynowskiej do dworca kolejowego w Ligocie, czas przejazdu do centrum wynosiłby co najmniej 20-25 minut. Budowa linii wzdłuż ul. Kłodnickiej oznacza zabranie całego pasa drogowego dla potrzeb tramwaju. Żeby wybudować nową ul. Kłodnicką, należałoby wyburzyć aktualnie zamieszkałe budynki - informuje "Gazetę Wyborczą" prezydent Katowic.

Zdaniem Uszoka, koszt budowy tramwaju od pętli w Brynowie do os. Odrodzenia to około 250 mln zł. To cena wyburzenia budynków mieszkalnych i użytkowych oraz przebudowy ul. Jankego. Budowa samej linii tramwajowej wraz z tunelem pod torami kolejowymi to wydatek około 130 mln zł - wyjaśnia "Gazecie Wyborczej" polityk. - Zgadzam się, że koniecznie trzeba usprawnić komunikację na południu miasta, ale lepiej wykorzystać w tym celu istniejące linie kolejowe, zbudować perony w nowych miejscach oraz uruchomić nowe połączenia autobusowe pomiędzy dzielnicami a nowymi przystankami kolejowymi - dodaje.

- Na trasie kolejowej Tychy - Podlesie - Katowice zaproponowano dodatkowe przystanki kolejowe przy ul. Niezapominajek i Hortensji w Podlesiu, przy ul. Jankego - Wspólnej w Piotrowicach, przy os. Zadole w Ligocie oraz przy kąpielisku Bugla. Na trasie Tychy - Murcki - Katowice zaproponowano nowe przystanki przy ul. Podleśnej - Saskiej w Podlesiu, przy ul. Boya-Żeleńskiego w Kostuchnie, na przedłużeniu ul. Szenwalda w Ochojcu, który w powiązaniu z liniami autobusowymi obsłuży os. Odrodzenia. Miasto jest gotowe zapłacić za nowe perony. Jeden kosztuje około 3 mln zł - wyjaśnia "Gazecie Wyborczej" Uszok.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Komunikacja

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Roman Czubiński 07 października 2021

Oslo: Nowy odcinek trasy tramwajowej ułatwił dojazd na Stare Miasto

Komunikacja

Poznań. Ruszają konsultacje w sprawie tramwaju na Ratajczaka

Przestrzeń

Kraków rozważa nową linię tramwajową u stóp Wawelu

Komunikacja

Zobacz również:

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Komunikacja

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Roman Czubiński 07 października 2021

Oslo: Nowy odcinek trasy tramwajowej ułatwił dojazd na Stare Miasto

Komunikacja

Poznań. Ruszają konsultacje w sprawie tramwaju na Ratajczaka

Przestrzeń

Kraków rozważa nową linię tramwajową u stóp Wawelu

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5