Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Prezes MPK Inowrocław: Chcielibyśmy być w BiT

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-08-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Prezes MPK Inowrocław: Chcielibyśmy być w BiT
fot. Klimalno, lic. CC 3.0autobus w Inowrocławiu
– Włączenie do aglomeracji bydgosko-toruńskiej byłoby zdecydowanie korzystne dla Inowrocławia. Od kilku lat byliśmy zainteresowani wstąpieniem do BiT. Jednak nie było zainteresowania ze strony władz Bydgoszczy i Torunia – tłumaczy Transportowi–Publicznemu.pl prezes MPK Inowrocław Mariusz Kuszel.

Inowrocław to 75–tysięczne miasto rozwijające się w cieniu Bydgoszczy i Torunia. W jego granicach funkcjonuje 12 linii autobusowych, choć jeszcze do lat 60–tych jeździły tam tramwaje. Położone w odległości ok. 40 km zarówno od Torunia jak od Bydgoszczy zmaga się z podobnymi problemami jak inne tego typu miasta, czyli niekontrolowaną rozbudową i wyludnianiem się samego miasta.

– Bardzo pomogłaby nam zmiana ustawy, która umożliwi miastom prezydenckim liczącym powyżej 50 tys. mieszkańców uzyskanie statusu powiatu grodzkiego. Obecna sytuacja znacznie utrudnia zarządzanie miastem. Wielu zarządców dróg utrudnia spójne działanie w zakresie inwestycji czy też pozyskiwania funduszy unijnych na wspólne przedsięwzięcia, a wiele inwestycji bez wsparcia unijnego nie będzie możliwych – mówi w rozmowie z nami Mariusz Kuszel, prezes MPK w Inowrocławiu. Który dodaje, że celem miasta jest zawarcie porozumienia z ościennymi gminami, które umożliwi stworzenie wspólnej komunikacji, co przysporzyłoby spółce dodatkowych dochodów. Dziś MPK Inowrocław realizuje przewozy tylko w granicach miasta.

Co kupi Inowrocław

Kuszel jest jednym z gości odbywającego się 30 października w Bydgoszczy Kongresu Transportu Publicznego. Weźmie udział w dyskusji dotyczącej kosztów, procedur i oszczędności w zamawianiu usług transportu publicznego. Jego spółkę w najbliższych latach czekają wyzwania inwestycyjne.

– Najważniejsze zadania na przyszłe lata to zakup nowego taboru oraz budowa nowej dyspozytorni. W sferze naszych zainteresowań zawsze były autobusy z napędami ekologicznymi – tłumaczy. – MPK sp. z o.o w Inowrocławiu jako jedno z pierwszych wprowadziło pojazdy z napędem na sprężony gaz ziemny CNG. W 2015 r., przy wsparciu funduszy unijnych zamierzamy kupić autobusy hybrydowe. Będziemy również zainteresowani zakupem autobusów z napędem elektrycznym ze wsparciem unijnym, ale już w nowej perspektywie do 2020 r.

B-I-T zamiast BiT?

Kuszel przyznaje, że pomysł na kujawsko–pomorskie trójmiasto byłby ciekawy. – Włączenie do aglomeracji bydgosko-toruńskiej byłoby zdecydowanie korzystne dla Inowrocławia. Od kilku lat byliśmy zainteresowani wstąpieniem do BiT. Jednak nie było zainteresowania ze strony władz Bydgoszczy i Torunia – zaznacza.

– Jesteśmy ośrodkiem charakteryzującym się jednym z najwyższych wskaźników osób wyjeżdżających do pracy w innych gminach. Według danych GUS z 2006 r. było to około 2,7 tys. osób. Równocześnie do Inowrocławia przyjeżdża ok. 2,8 tys. osób. Świadczy to o silnych powiązaniach Bydgoszczy, Torunia i naszego miasta.

– Pomysły wspólnego biletu dla wszystkich trzech miast napotkały trudności, bo był problem, kto ma ten wspólny bilet finansować. Myślę, że sytuacja się zmieni po remoncie dworca kolejowego w Inowrocławiu. Nowoczesny Dworzec plus nowoczesny tabor kolejowy spowoduje, że podróż na trasie Inowrocław-Bydgoszcz czy też Inowrocław-Toruń stanie się bardziej atrakcyjna od podróży autobusem. Myślę, że wtedy wrócimy ponownie do idei wspólnego biletu – wyjaśnia.

Lepiej, nie taniej

Niedawno Inowrocław przyjął nowy plan transportowy, opracowany przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR. Główne zalecenia planu to zintegrowanie połączeń autobusowych z pociągami, ale też poprawa jakości przewozów autobusowych. Zwłaszcza to ostatnie może być kluczowe dla przyciągnięcia pasażerów do komunikacji miejskiej w Inowrocławiu.

Na razie tamtejszy przewoźnik ma z tym problem. Pod koniec ubiegłego roku obniżono tam cenę biletów okresowych, ale nie poprawiło to sytuacji.

– Niestety obniżka cen biletów nie wpłynęła na wzrost liczby przewożonych pasażerów – tłumaczy Kuszel. Nieco więcej osób korzysta z biletów okresowych, ale ogólnie notujemy spadek ilości przewożonych pasażerów.

Mariusz Kuszel będzie gościem Kongresu Transportu Publicznego, który odbędzie się 30 października w Bydgoszczy.


Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawski Chrzanów bez autobusów. Skutki braku planowania

Komunikacja

Warszawski Chrzanów bez autobusów. Skutki braku planowania

Łukasz Malinowski 25 maja 2023

Pułtusk wzbogaci się o elektrobusy. Ruszył przetarg

Komunikacja

Pułtusk wzbogaci się o elektrobusy. Ruszył przetarg

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2022

Gmina Bełchatów wybrała dostawcę autobusów

Komunikacja

Gmina Bełchatów wybrała dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 08 czerwca 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawski Chrzanów bez autobusów. Skutki braku planowania

Komunikacja

Warszawski Chrzanów bez autobusów. Skutki braku planowania

Łukasz Malinowski 25 maja 2023

Pułtusk wzbogaci się o elektrobusy. Ruszył przetarg

Komunikacja

Pułtusk wzbogaci się o elektrobusy. Ruszył przetarg

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2022

Gmina Bełchatów wybrała dostawcę autobusów

Komunikacja

Gmina Bełchatów wybrała dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 08 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5