Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Premiera nowej technologii Mild Hybrid od VERS. Co wiemy?

Dalej Wstecz
Autor:

mat. partnera

Data publikacji:
2020-10-06 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Premiera nowej technologii Mild Hybrid od VERS. Co wiemy?
fot. VERS
Nowa generacja systemów hybrydowych opartych na superkondensatorach pozwala na znaczące oszczędności paliwa i miliony cykli ładowania. System VERS Mild Hybrid jest najnowszym produktem firmy VERS specjalizującej się w technologiach odzyskiwania energii w branży motoryzacyjnej – tym razem w wydaniu systemu 48V dedykowanego do autobusów miejskich. 

System VERS Mild Hybrid jest zaawansowanym systemem magazynowania energii opartym na technologii superkondensatorów. Nowa generacja technologii elektrod węglowych i grafenowych umożliwiła odzyskiwanie energii z wydajnością nawet na poziomie 99%. Proces ładowania superkondensatorów zajmuje zaledwie kilka sekund dzięki tzw. wymianie jonowej, która jest szybkim procesem fizycznym.

System VERS Mild Hybrid koncentruje się na odzyskiwaniu energii w procesie hamowania silnika spalinowego: zamiast tracić energię kinetyczną w postaci ciepła, rekuperacja umożliwia ładowanie pakietu superkondensatorów darmową energią elektryczną z mocą do 10 kW. – System VERS Mild Hybrid odzyskuje energię za pomocą silnika elektrycznego 48V. Energia elektryczna odzyskiwana jest z mocą do 10 kW, magazynowana w module superkondensatorów i wykorzystywana do dopędzania głównego silnika podczas przyspieszania, a także do zasilania elektrycznych urządzeń pokładowych w trakcie pracy pojazdu – mówi Prof. inż. Mirosław Wendeker, Dyrektor Techniczny VERS.

System jest zoptymalizowany pod kątem tzw. TCO (Total Cost of Ownership), czyli obniżenia całkowitego kosztu użytkowania pojazdu — dlatego wprowadzono dwie dodatkowe funkcjonalności zwiększające niezawodność i oszczędność floty Klientów: funkcje Start Assist (Wsparcie Rozruchu) oraz Battery Protection (Ochrona Akumulatora).

Po pierwsze, System wspiera instalację elektryczną prądami o natężeniu do 150 A, co znacząco zwiększa szanse rozruchu w trudnych warunkach pogodowych i przy dużym rozładowaniu
baterii. Po drugie, VERS Mild Hybrid działa jako bufor energetyczny chroniąc pokładowe akumulatory przed intensywnym ładowaniem porozruchowym, wydłużając życie podzespołów i dodatkowo zmniejszając koszty Operatorów.

Wysoka wydajność magazynowania energii na bazie superkondensatorów oznacza bezpieczeństwo na pokładzie pojazdu, a także zwiększoną żywotność urządzenia. System został zaprojektowany tak, aby umożliwić powyżej 1.000.000 cykli ładowania – czyli ponad 70 000 godzin pracy urządzenia.

Systemy Mild Hybrid osiągają największą redukcję emisji CO2 w stosunku do czasu zwrócenia się nakładów początkowych – według firmy analitycznej Ricardo tzw. lekkie hybrydy zapewniają obniżenie emisji dwutlenku węgla na poziomie 6–15% przy zwrocie z inwestycji poniżej 3-5 lat od daty zakupu w porównaniu do aut spalinowych.

– Standardowo System VERS Mild Hybrid może zostać wyposażony w system pomiarowy umożliwiający monitorowanie realnych oszczędności energii. Klienci zdecydowani na tę funkcjonalność otrzymują dedykowane raporty oszczędności podsumowujące wyniki pracy – mówi Michał Wendeker Prezes Zarządu VERS.

Systemu VERS na pokładzie ich autobusów oraz inne ważne dla eksploatatorów informacje dotyczące statystyk przejazdu – średniego zużycia paliwa, udziału procentowego czasu hamowania silnikiem i innych.

System VERS Mild Hybrid jest najlżejszym systemem tzw. lekkiej hybrydy w swojej klasie - całkowita masa Systemu wraz z silnikiem elektrycznym to zaledwie 70 kg. Jest on również najbardziej pojemny – nominalna pojemność Systemu to 130 Wh i została zoptymalizowana dla trybu poruszania się autobusu miejskiego.

Spółka VERS jest producentem systemów rekuperacyjnych oraz hybrydowych opartych na technologii superkondensatorów. Zespół VERS wygrał polską edycję Akceleratora MITEF CEE 2019 i wziął udział w programie akceleracji na MIT w Bostonie. Firma uzyskała patent na system hybrydowy nowej generacji, a System VERS został nagrodzony wyróżnieniem Orła Innowacji przyznawanym przez redakcję dziennika “Rzeczpospolita”. VERS wyprodukował już ponad 600 systemów, które znalazły zastosowanie w 20 europejskich miastach – m.in. w Poznaniu, Krakowie, Rzeszowie, Frankfurcie, Lipsku, Reutlingen i wielu innych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ustawa Lex Uber zrównała zasady przewozu osób?

Mobilność

Ustawa Lex Uber zrównała zasady przewozu osób?

Rafał Dybiński 06 października 2020

Bytów. Przetarg na operatora transportu publicznego

Prawo & Finanse

Bytów. Przetarg na operatora transportu publicznego

Jakub Madrjas 06 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5