Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań z ofertami na ładowarki dla elektrobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-04-15 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań z ofertami na ładowarki dla elektrobusów
fot. MPK Poznań
MPK Poznań otworzyło oferty w przetargu na dostawę i montaż infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych, które właśnie kupuje tamtejszy przewoźnik. Chodzi o 18 ładowarek zajezdniowych i 5 dwustanowiskowych ładowarek pantografowych..

Ładowarki mają stanąć w zajezdni przy ul. Kaczej oraz na dworcach autobusowych Sobieskiego i Garbary oraz na Górczynie. Zamawiane ładowarki mają być uniwersalne. Zgodnie z wytycznymi, wszystkie zamawiane elementy infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego powinny współpracować z już eksploatowanymi autobusami z napędem elektrycznym oraz z autobusami, które zostaną dostarczone w ramach obecnego przetargu (jedyną ofertę, mieszczącą się w budżecie, złożył Solaris). Zgodnie z wymogami ich instalacja ma się skończyć do 30 sierpnia 2021 r.

Na dworcu autobusowym na os. Jana III Sobieskiego, gdzie już obecnie ładują się autobusy elektryczne, w ramach realizowanego zadania powstanie dodatkowo jedna dwustanowiskowa ładowarka pantografowa. Podobnie na dworcu Garbary – utworzone zostanie jeszcze jedno dwustanowiskowe urządzenia pantografowe.

W zajezdni autobusowej Kacza przewidziano montaż 18 dwustanowiskowych urządzeń stacjonarnych, umożliwiających ładowanie poprzez wtyczkę plug-in oraz jednego dwustanowiskowego urządzenia pantografowego. Dodatkowo, z myślą o tej zajezdni zamówiono trzy mobilne stacje ładowania pojazdów.

Nową lokalizacją, w której pojawią się ładowarki jest też dworzec autobusowy Górczyn. Tam przewidziano dwa dwustanowiskowe urządzenia pantografowe.

Dzisiaj (15 kwietnia) minął termin składania ofert. Wpłynęły dwie. Konsorcjum firm Medcom i S&M Energia proponuje wykonanie usługi za 11,328 mln zł netto, a konsorcjum firm Ekoenergetyka Polska i Zakład Usługowy Instaltech za 14,956 mln zł netto. Budżet na ten cel wynosił 14,439 mln zł netto. Obie firmy zaproponowały 60 miesięcy gwarancji oraz czas naprawy wynoszący sześć godzin od chwili zgłoszenia wady.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Czyste niebo nad Zagłębiem. Sosnowiec kupuje elektrobusy

Komunikacja

Czyste niebo nad Zagłębiem. Sosnowiec kupuje elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 kwietnia 2020

Konin: Stacje ładowania czekają na autobusy elektryczne

Mobilność

Konin: Stacje ładowania czekają na autobusy elektryczne

Redakcja 21 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5