Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Poznań. Rusza przetarg na nowy Poznański Rower Miejski

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Poznań. Rusza przetarg na nowy Poznański Rower Miejski
fot. Nextbike
ZTM w Poznaniu rozpisał przetarg na czteroletnie rozwijanie i zarządzanie tamtejszym systemem roweru publicznego. W tym roku kończy się umowa Nextbike’a. Nowy system będzie większy, częściowo bezstacyjny i najpewniej częściowo elektryczny.

W tym sezonie kończy się umowa miasta z Nextbike’m. To ten operator wydaje się być zresztą faworytem obecnego postepowania, bo miasto wyraźnie chce rozbudowywać system na bazie istniejących rozwiązań.

Polskiego lidera, jeśli chodzi o zarządzanie systemami rowerowymi, czeka intensywna końcówka lata i jesień. W zeszłym roku udało mu się znów wygrać umowę w Warszawie, ale teraz, poza przedłużeniem na kolejne lata swojej obecności w Poznaniu, równolegle toczy się podobne postępowanie we Wrocławiu. Oba systemy mają zostać rozbudowane do ok. 2 tys. rowerów.

W Poznaniu zresztą pomysł na nowy PRM jest bardzo efektowny. Zamówienie jest podzielone na dwie części, bo miasto planuje na kolejne lata dwa, równolegle funkcjonujące systemy. Pierwszy, ma być rozbudowanym systemem stacyjnym (3. generacji), składającym się ze 109 stacji i 1200 rowerów, czyli w praktyce ma to być kontynuacja obecnej usługi (dziś w Poznaniu jest 1227 rowerów). W tej części przewidziana jest opcja, którą może być przedłużenie funkcjonowania systemu na miesiące zimowe oraz relokacja części stacji.

Druga część zamówienia dotyczy uruchomienia systemu bezstacyjnego (4. generacji). Rowerów ma być na początku 500, a ich liczba ma być zwiększana o 100 w każdym kolejnym roku trwania umowy. Docelowo będzie więc ich 800. Wszystkie rowery zostaną wyposażone w GPS i zamek blokujący. Operator wyznaczy specjalne strefy, w których będzie można zostawiać rowery. Szczególnie tam, gdzie brakuje rowerów 3. generacji.

Tu też są możliwe opcje, w trzech wariantach. Zamówienie może zakładać przedłużenie funkcjonowania systemu o jeden miesiąc w roku, zwiększenie liczby rowerów o maksymalnie 500 w okresie trwania umowy, ewentualnie zmniejszenie jej o 20 proc.
W Poznaniu jeszcze nie opublikowano specyfikacji zamówienia. W pierwszej części o wyborze oferty zdecyduje cena (60 proc.) i warunki relokacji rowerów (40 proc.). W drugiej również decydująca będzie cena (60 proc.), wysoko punktowane relokacje (25 proc.), ale też udział rowerów elektrycznych we flocie (15 proc.).

Na oferty czekają w Poznaniu do 18 września. Składać je mogą podmioty, które dysponują środkami finansowymi w wysokości 2,5 mln zł dla każdej z części (lub 5 mln zł dla obu). Muszą się też wykazać doświadczeniem w postaci uruchomienia i zarządzania przez 6 miesięcy co najmniej jednym systemem roweru publicznego, składającym się z minimum 200 rowerów i 20 stacji, takich jak w odpowiedniej części zamówienia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5