Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Przebudowa tramwaju na Wildzie z unijną dotacją

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W puli środków przyznanych dofinansowań ze środków unijnych znalazło się 27 mln zł na przebudowę trasy tramwajowej w ul. Wierzbięcice na poznańskiej Wildzie. Według planu wymienione zostanie torowisko i zmieniona zostanie lokalizacja niektórych przystanków, powstaną też przystanki typu wiedeńskiego.

Remont wysłużonej trasy tramwajowej na Wildzie w ciągu ul. Wierzbięcice od dawnego dworca PKS przez rynek Wildecki do skrzyżowania ul. 28 czerwca 1956 r. z ul. Kilińskiego to kolejna tramwajowa inwestycja w Poznaniu, która może liczyć na unijną dotację. Poznański projekt jest jednym z kilkunastu, na których finansowanie podpisano umowy w Ministerstwie Rozwoju w ostatni wtorek.

Inwestycja zakłada zastąpienie starego torowiska nowym, które ograniczy drgania i hałas. - Obecna infrastruktura przystankowa zlokalizowana na całej trasie tramwajowej stanowiącej przedmiot projektu, zostanie przebudowana ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami - mówi Jan Gosiewski, zastępca dyrektora Wydziału Transportu i Zieleni.

W efekcie konsultacji społecznych zdecydowano o innej lokalizacji niektórych przystanków. Istniejące obecnie na rynku Wildeckim dwa przystanki na trasie w ul. Wierzbięcice i te w ul Górna Wilda zostaną zastąpione jednym wspólnym jeszcze przed rozjazdem obu tras. Ma to ułatwić pasażerom przesiadanie. Co ważne nowy przystanek oraz przystanek przy ul. Św. Czesława będą przystankami wiedeńskimi, co dodatkowo poprawi komfort podróżnych.

Wraz z nowym torowiskiem powstanie też na nowo jezdnia, na całej długości inwestycji. Na odcinku od rynku Wildeckiego w kierunku ul. Kilińskiego asfalt zastąpi bruk, dzięki czemu na tym odcinku mieszkańcy będą mieli ciszej, dzięki temu poprawi się także rowerzystom.

Według projektu inwestycja ma kosztować prawie 63 mln zł, z czego ponad 27 mln to unijna dotacja. Prace budowlane planowane są najpóźniej lata 2021-2022, jest jednak szansa na to, że rozpoczną się nawet w 2019 roku. Dokładny termin będzie zależał od koordynacji prac z innymi ważnymi projektami tramwajowymi szczególnie z budową trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka. Kiedy ta trasa powstanie zostanie ona połączona właśnie z trasą w ul. Wierzbięcice.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5