Partnerzy serwisu:
Mobilność

Poznań: Koniec misji oficera rowerowego

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2018-01-06 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Koniec misji oficera rowerowego
fot. Nextbike
Od Nowego Roku kompetencje poznańskiego oficera rowerowego przejął Wydział do spraw Rowerowych w Zarządzie Dróg Miejskich. Stanowiska, którego utworzenie było częścią programu wyborczego obecnego prezydenta miasta, zostało tym samym zlikwidowane. Część komentatorów upatruje w tym odejścia przez obecną ekipę samorządową od zrównoważonej polityki transportowej.

Stanowisko oficera rowerowego zostało utworzone na początku 2015 r. 2 marca zorganizowany przez władze miasta konkurs wygrał znany przedstawiciel łódzkiego środowiska rowerowego Wojciech Makowski, związany wcześniej z Fundacją "Normalne Miasto - Fenomen" oraz Instytutem Spraw Obywatelskich. Właśnie brak wcześniejszych związków z Poznaniem i rzekomy brak znajomości miasta zajmowały główne miejsca na liście zarzutów, wysuwanych pod jego adresem przez niechętne mu środowiska. Makowski bronił się, przeprowadzając kompleksowy audyt, przygotowując wysoko oceniany, przyjęty przez Radę Miejską w połowie maja ubiegłego roku Program Rowerowy 2017-2022 (lista priorytetów w zakresie inwestycji w infrastrukturę rowerową) oraz standardy budowy owej infrastruktury. Jego osiągnięcie to także wprowadzenie na poznańskie ulice kontraruchu oraz śluz rowerowych.

Niemal od początku misja Makowskiego obfitowała w trudności. Z jego wizją polityki transportowej miasta nie zgadzało się nie tylko wielu kierowców, ale także radni miejscy i osiedlowi (w tym z klubów tworzących koalicję - zaplecze polityczne prezydenta Jaśkowiaka) oraz odpowiedzialni za transport wiceprezydenci. Jednym z wielu obszarów nieporozumień był Projekt Centrum, zakładający rozbudowę i modernizację infrastruktury transportowej oraz rewitalizację przestrzeni publicznej w ścisłym śródmieściu Poznania ze szczególnym uwzględnieniem ulicy Święty Marcin. Zastrzeżenia budziły plany zwężenia jezdni i ograniczania liczby miejsc parkingowych w niektórych rejonach miasta, wprowadzenie strefy Tempo 30, kształt poszczególnych inwestycji, a także wysokość budżetu rowerowego.

Właśnie zamieszczony na prywatnym profilu w portalu społecznościowym wpis, w którym Makowski wyrażał wątpliwość, czy zaplanowane na 2018 rok środki na drogi rowerowe pozwolą zrealizować zapisy Programu, miał - według jednej z teorii - przesądzić o jego odwołaniu. Sam były oficer temu jednak zaprzecza. - Wkład Wojtka Makowskiego w rowerową politykę Poznania jest nieoceniony i serdecznie mu za to dziękuję - mówi zastępca prezydenta Maciej Wudarski, cytowany w okolicznościowej notatce na stronie poznańskiego magistratu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Wolę: Tarcza Krystyna już pod ziemią [zdjęcia]

Przestrzeń

Metro na Wolę: Tarcza Krystyna już pod ziemią [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 05 stycznia 2018

Szczecin rozstrzyga przetarg na obsługę linii bez Arrivy

Prawo & Finanse

Szczecin rozstrzyga przetarg na obsługę linii bez Arrivy

Jakub Dybalski 05 stycznia 2018

Łódzkie: Wciąż bez kluczowej decyzji ws. RPO

Komunikacja

Łódzkie: Wciąż bez kluczowej decyzji ws. RPO

Kasper Fiszer 05 stycznia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5