Partnerzy serwisu:
Mobilność

Poznań: Koniec misji oficera rowerowego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Poznań: Koniec misji oficera rowerowego
fot. Nextbike
Od Nowego Roku kompetencje poznańskiego oficera rowerowego przejął Wydział do spraw Rowerowych w Zarządzie Dróg Miejskich. Stanowiska, którego utworzenie było częścią programu wyborczego obecnego prezydenta miasta, zostało tym samym zlikwidowane. Część komentatorów upatruje w tym odejścia przez obecną ekipę samorządową od zrównoważonej polityki transportowej.

Stanowisko oficera rowerowego zostało utworzone na początku 2015 r. 2 marca zorganizowany przez władze miasta konkurs wygrał znany przedstawiciel łódzkiego środowiska rowerowego Wojciech Makowski, związany wcześniej z Fundacją "Normalne Miasto - Fenomen" oraz Instytutem Spraw Obywatelskich. Właśnie brak wcześniejszych związków z Poznaniem i rzekomy brak znajomości miasta zajmowały główne miejsca na liście zarzutów, wysuwanych pod jego adresem przez niechętne mu środowiska. Makowski bronił się, przeprowadzając kompleksowy audyt, przygotowując wysoko oceniany, przyjęty przez Radę Miejską w połowie maja ubiegłego roku Program Rowerowy 2017-2022 (lista priorytetów w zakresie inwestycji w infrastrukturę rowerową) oraz standardy budowy owej infrastruktury. Jego osiągnięcie to także wprowadzenie na poznańskie ulice kontraruchu oraz śluz rowerowych.

Niemal od początku misja Makowskiego obfitowała w trudności. Z jego wizją polityki transportowej miasta nie zgadzało się nie tylko wielu kierowców, ale także radni miejscy i osiedlowi (w tym z klubów tworzących koalicję - zaplecze polityczne prezydenta Jaśkowiaka) oraz odpowiedzialni za transport wiceprezydenci. Jednym z wielu obszarów nieporozumień był Projekt Centrum, zakładający rozbudowę i modernizację infrastruktury transportowej oraz rewitalizację przestrzeni publicznej w ścisłym śródmieściu Poznania ze szczególnym uwzględnieniem ulicy Święty Marcin. Zastrzeżenia budziły plany zwężenia jezdni i ograniczania liczby miejsc parkingowych w niektórych rejonach miasta, wprowadzenie strefy Tempo 30, kształt poszczególnych inwestycji, a także wysokość budżetu rowerowego.

Właśnie zamieszczony na prywatnym profilu w portalu społecznościowym wpis, w którym Makowski wyrażał wątpliwość, czy zaplanowane na 2018 rok środki na drogi rowerowe pozwolą zrealizować zapisy Programu, miał - według jednej z teorii - przesądzić o jego odwołaniu. Sam były oficer temu jednak zaprzecza. - Wkład Wojtka Makowskiego w rowerową politykę Poznania jest nieoceniony i serdecznie mu za to dziękuję - mówi zastępca prezydenta Maciej Wudarski, cytowany w okolicznościowej notatce na stronie poznańskiego magistratu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Poznań zapłaci za prąd ponad 300 milionów złotych więcej?

Prawo & Finanse

Poznań zapłaci za prąd ponad 300 milionów złotych więcej?

Jakub Rösler 12 września 2022

Poznań podsumowuje rowerowe inwestycje w 2021 roku

Przestrzeń

Poznań podsumowuje rowerowe inwestycje w 2021 roku

Redakcja/inf. pras. 01 lutego 2022

W Poznaniu ruszyły testowe e-kontrole parkowania

Komunikacja

W Poznaniu ruszyły testowe e-kontrole parkowania

Redakcja/inf. pras. 25 listopada 2021

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Poznań zapłaci za prąd ponad 300 milionów złotych więcej?

Prawo & Finanse

Poznań zapłaci za prąd ponad 300 milionów złotych więcej?

Jakub Rösler 12 września 2022

Poznań podsumowuje rowerowe inwestycje w 2021 roku

Przestrzeń

Poznań podsumowuje rowerowe inwestycje w 2021 roku

Redakcja/inf. pras. 01 lutego 2022

W Poznaniu ruszyły testowe e-kontrole parkowania

Komunikacja

W Poznaniu ruszyły testowe e-kontrole parkowania

Redakcja/inf. pras. 25 listopada 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5