Partnerzy serwisu:
Mobilność

Poczdam z Siemens Mobility prezentują autonomiczną zajezdnię tramwajową

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-08-23 13:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poczdam z Siemens Mobility prezentują autonomiczną zajezdnię tramwajową
wiz. Siemens
Poczdam i Siemens Mobility od kilku lat rozwijają współpracę badawczą w zakresie autonomicznych tramwajów, poruszających się bez motorniczego. Teraz strony prezentują projekt „autonomicznego tramwaju w zajezdni”. Siemens ocenia, że projekt osiągnie dojrzałość rynkową w 2026 r.

Już w 2018 r., przy okazji targów Innotrans, w Poczdamie odbył się pokazowy przejazd tramwaju autonomicznego w ruchu ulicznym. Doświadczenia z tego projektu badawczego posłużyły do przygotowania projektu autonomicznego tramwaju w zajezdni (ASTriD), w tym np. przejazdu przez myjnię. Jak zwraca uwagę Siemens, wykazanie opłacalności ekonomicznej automatyzacji ruchu w zajezdni jest pierwszym krokiem do wprowadzenia autonomicznej jazdy.

– AStriD to ważny kamień milowy na drodze do osiągnięcia autonomicznych tramwajów. Współpracując z naszymi partnerami, wykorzystujemy cenne efekty synergii, aby zdigitalizować zajezdnię i zredukować czasochłonne manewry na miejscu. Automatyzując zajezdnię, możemy lepiej wspierać naszych klientów w zapewnianiu zrównoważonego wzrostu wartości w całym cyklu życia i gwarantowaniu dostępności ich tramwajów – mówi Albrecht Neumann, szef działu taborowego Siemens Mobility.

– Autonomiczna jazda wzdłuż trasy tramwajowej i w obrębie zajezdni odciąża naszych motorniczych i zwiększa bezpieczeństwo naszych pasażerów i innych użytkowników dróg – mówi Uwe Loeschmann, dyrektor generalny przedsiębiorstwa komunikacyjnego ViP Verkehrsbetrieb Potsdam. –Autonomiczna eksploatacja tramwajów w naszej zajezdni z systemem AStriD otwiera możliwość zautomatyzowanych procesów czyszczenia, zaopatrzenia i parkowania z centralnym sterowaniem i zwiększonym bezpieczeństwem eksploatacji – dodaje.

Projekt badawczy jest realizowany przy wsparciu merytorycznym niemieckich instytutów naukowych oraz środków, przekazanych przez federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej. Projekt ma osiągnąć dojarzałość rynkową w 2026 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5